Loading...

نیزه جدید مازراتی یک کانورتیبل زیباست

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :14951
1401/03/06
9419

نیزه جدید مازراتی یک کانورتیبل زیباست

نیزه جدید مازراتی یک کانورتیبل زیباست

تقریبا دو سال از رونمایی مازراتی MC20 کوپه می‌گذرد. در آن زمان، این خودروساز ایتالیایی اعلام کرده بود که قصد عرضه یک مدل کانورتیبل برپایه MC20 را نیز دارد و حال، بالاخره زمان آشنایی با این مازراتی جدید فرا رسیده. مازراتی نام MC20 Cielo را برای این خودرو دلفریب خود انتخاب کرده و اعلام کرده که تنها برداشت متفاوتش از MC20 کوپه نخواهد بود.

مازراتی MC20 Cielo از همانموتور ۳.۰ لیتری V6 به‌کار رفته در MC20 کوپه نیرو می‌گیرد. این موتور ۶۲۱ اسب‌بخاری با ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه به گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ متصل بوده، توان دستیابی به بیشینه سرعتی معادل ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را به Maserati MC20 Cielo می‌دهد. مازراتی مدعی است MC20 Cielo می‌تواند در ۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. شتاب ۰ تا ۲۰۰ آن نیز ۹.۲ ثانیه اعلام شده.

2023 Maserati MC20 Cielo2023 Maserati MC20 Cielo

این پیشرانه پشت ساختار مونوکوک فیبرکربنی مخصوصی که مازراتی برای MC20 Cielo توسعه داده، قرار دارد. این ساختار در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در MC20 کوپه و همچنین مدل برقی آن، از نظر توزیع و لایه‌سازی فیبرکربن، تفاوت هایی دارد. برای مثال، برخلاف ساختار مونوکوک مدل کوپه که در ساخت آن، بیشتر وزن و توان عملکردی خودرو مد نظر بوده، در MC20 Cielo تمرکز اصلی بر افزایش استحکام بوده. و مواردی از این دست که باعث شده Maserati MC20 Cielo نزدیک به ۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه MC20 باشد.

این استحکام بیشتر ساختار مونوکوک برای این بوده که MC20 Cielo از یک سقف قابل برداشتن که قابلیت باز یا بسته شدن اتوماتیک در تنها ۱۲ ثانیه را دارد، بهره می‌برد. این سقف در آن واحد به عنوان یک پانل شیشه ای بزرگ که در لحظه قابلیت تغییر وضعیت از شفاف به مات را دارد، ایفای نقش می‌کند. این ویژگی به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی PDLC (کریستال مایع پراکنده شده با پلیمر) در پانل سقف به دست آمده. و بد نیست بدانید مازراتی معتقد است این سقف، بزرگترین نمونه سقف شیشه‌ای عرضه شده در این کلاس خودرویی به حساب می‌آید.

2023 Maserati MC20 Cielo2023 Maserati MC20 Cielo

مازراتی در آغاز MC20 Cielo را در نسخه خاص PrimaSerie Launch Edition که در تیراژ محدود به ۶۰ دستگاه تولید خواهد شد، عرضه می‌کند. این نسخه دارای ویژگی‌‌‌های منحصربفردی نظیر رنگ بدنه آبی آکواماریناست؛ رنگ سه لایه ای که بخشی از برنامه سفارشی‌سازی Maserati Fuoriserie است. در فضای داخلی نیز این نسخه از پوشش چرم و آلکانتارای سفید یخی که به زیبایی با جزئیان خاکستری رنگ و خط دوخت آبی آکوامارینا تزئین شده، بهره می‌برد. در این بین نشان PrimaSerie در جای‌جای بدنه و کابین در هرچه اختصاصی‌تر نشان دادن این نسخه، کمک بسزایی می‌کند. این نشان حتی بر روی رینگ‌‌‌های ۲۰ اینچ خوش نقش و نگار MC20 Cielo PrimaSerie نیز حک شده.

با ذکر این موارد، بد نیست نگاهی هم به طراحی ظاهری Maserati MC20 Cielo داشته باشیم. این طراحی شاید در نگاه اول چندان متفاوت از نمونه کوپه نباشد اما برای همسان‌سازی آن با مکانیز و ساختار سقف جمع‌شونده، تغییرات به خود دیده. برای مثال دیگر خبری از خروجی‌‌‌های هوای نیزه-مانند روی درپوش موتور نیست و به جای آن، یک برچسب تیتانیومی‌مات می‌بینیم. ورودی‌‌‌های هوای محفظه موتور نیز مورد بازنگری قرار گرفته. اما با این حال، بازشو درب‌ها کماکان به شکل بال‌‌‌های پروانه است. رینگ‌ها هم که اشاره ای به آنها شد را می‌توان با نمونه‌‌‌های فیبرکربنی که روی هم رفته ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌‌‌های آلومینیومی‌هستند، جایگزین کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری Maserati MC20 Cielo ارائه نشده اما قطعا قیمت بالاتر از ۲۱۶ هزار و ۹۹۵ دلار MC20 کوپه خواهد داشت. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر این مازراتی جدید و جذاب را مشاهده فرمایید.

خودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)2023 Maserati MC20 Cieloخودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)2023 Maserati MC20 Cieloخودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)خودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)2023 Maserati MC20 Cielo2023 Maserati MC20 Cieloخودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)خودرو جدید مازراتی MC20 چــِلو (کانورتیبل)

انتهای پیام

نوشته نیزه جدید مازراتی یک کانورتیبل زیباست اولین بار در FarsiCar.com. پدیدار شد.