Loading...

چری جتور T-X کانسپت؛ اولین تلاش چری برای ورود به بازار فورد برانکو و لندرور دیفندر

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :7537
1400/11/01
10452

چری جتور T-X کانسپت؛ اولین تلاش چری برای ورود به بازار فورد برانکو و لندرور دیفندر

چری جتور T-X کانسپت؛ اولین تلاش چری برای ورود به بازار فورد برانکو و لندرور دیفندر

چند روز قبل برند جتور (Jetour) که یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی چری است، از کانسپتی جذاب رونمایی کرد. این کانسپت T-X نام دارد و در دسته شاسی‌بلندهای جان‌سخت آفرودی قرار می‌گیرد. گفته می‌شود این مفهومی پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی در آینده نزدیک از سری TX را ارائه می‌کند.

جتور

اولین چیزی که در برخورد با چری جتور T-X جلب توجه می‌کند، شباهت زیاد آن به برخی از شاسی‌بلندهای معروف دنیاست. این کانسپت در نمای روبرو شبیه فورد برانکو و از نظر فرم اتاق و قسمت عقب شبیه لندرور دیفندر دیده می‎‌شود.

جتور

از مشخصات ظاهری این خودرو باید به مواردی مثل لوگوی نورانی در جلو پنجره، چراغ های LED، گلگیرهای برآمده با لبه‌های زاویه‌دار، ستون‌های مشکی و تایرهای مخصوص آفرود اشاره کنیم. ضمن اینکه برای ایجاد حس هیجان و ماجراجوئی بیشتر، چراغ‌های زرد در برخی قسمت‌های بدنه نصب شده و سقف نیز دارای باربند است.

این خودروی مفهومی از سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ با قفل دیفرانسیل بهره می‌برد.

جتور

متاسفانه از فضای داخلی چری جتور T-X تصویری در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با توجه به شیشه‌های مات احتمالا نسخه به نمایش درآمده یک پروتوتایپ در اندازه واقعی و صرفا برای رونمایی است. به عبارت دیگر در این مدل خبری از اجزای داخلی و پیشرانه نیست.

جتور

جتور می‌گوید کانسپت T-X بر اساس پلتفرم جدید Kunlun ساخته شده است. این پلتفرم توسط کمپانی چری توسعه یافته و از پیشرانه هیبریدی شارژی معروف به Kunpeng در آن استفاده می‌شود. چینی‌ها ادعا می‌کنند این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط یک لیتر مصرف دارد و با باک پر می‌توان تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت.

جتور

گفته می‌شود کانسپت جدید جتور سال آینده به عنوان عضوی از سری T وارد فاز تولید خواهد شد. برای این خودرو قیمت بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ هزار یوان پیش بینی شده که معادل تقریبا ۲۳ الی ۴۷ هزار دلار است.
بد نیست اشاره کنیم برند زیرمجموعه جتور در سال ۲۰۱۸ پایه‌گذاری شده و آمار فروش سالانه آن به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد.