کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افرادی که واکسن زده اند!

کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افرادی که واکسن زده اند!

کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افرادی که واکسن زده اند!
کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افراد واکسن زده اند کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افراد واکسن زده اند کاهش ممنوعیت های کرونایی برای افراد واکسن زده اند

در شرایطی که طی ماه‌های گذشته همواره پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی در نظر گرفته شده و روز به روز سختگیری بیشتری در این زمینه صورت می‌گیرد، به گفته مسئولان بهداشتی در آینده سفر برای افرادی که واکسینه شده‌اند راحت‌تر خواهد شد و محدودیت‌ها برای آن‌ها تغییر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، در طول بیش از یک سال و نیم گذشته شیوع ویروس کرونا سبب شد تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری برای زندگی و مراودات اجتماعی مردم به وجود بیاید و در ایران نیز این محدودیت‌ها در قالب اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی و دولتی، ممنوعیت تردد بین استانی و… در بازه‌های زمانی مختلف اعمال شده است.

در واقع با شیوع هر یک از موج‌های ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن آن در استان‌های مختلف کشور شاهد اعمال ممنوعیت‌های کرونایی بودیم و بسیاری از مردم، سفرهای هوایی و زمینی خود را لغو کردند یا این سفرها به ویژه در مسیرهای خارجی از سوی کشورهای دیگر لغو شد.

با شروع سال ۱۴۰۰ و شیوع موج پنجم کرونا آن هم از نوع دلتا سختگیری‌ها برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی بیشتر هم شد به گونه‌ای که نه تنها سفرهای جاده‌ای با وسایل نقلیه شخصی مردم ممنوع شده و بسیاری از خودروها به شهرهای خودشان بازگردانده شدند بلکه بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا ظرفیت پذیرش مسافر در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در طول دو هفته اخیر یعنی از ۲۴ مرداد ماه تا پنجم شهریور ماه به یک سوم کاهش پیدا کرد و آمارها نیز نشان می‌داد که این کاهش ظرفیت اتفاق افتاده و البته همکاری مردم برای سفر نرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیشتر از گذشته شده است.

اما حالا و در شرایطی که بیش از ۲۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و روز به روز واردات واکسن و واکسیناسیون کرونا سرعت بیشتری می‌گیرد، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تغییر و کاهش محدودیت‌های کرونایی برای سفر و ارائه دیگر خدمات به افرادی که واکسینه شده‌اند، خبر داد.

وی در این باره با اشاره به اتمام واکسیناسیون در ایران تا بهمن ماه امسال گفت: بعضا شایعاتی در خصوص خوب نبودن واکسن مطرح می‌شود در حالی که تزریق واکسن واجب است و توصیه می‌شود همه مردم، واکسن را دریافت کنند. در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

وی افزود: بعضا دیده می‌شد که برخی واکسن خاصی را می‌گفتند اما هر واکسنی که وزارت بهداشت وارد کند خوب است و مردم به مارک خاص واکسن توجه نکنند. در هفته آینده واکسن بیشتری وارد خواهد شد و بنا داریم تا دهه فجر واکسیناسیون در کشور به اتمام برسد و همه مردم واکسینه شوند.

با این شرایط باید دید در ایران نیز قوانین و محدودیت‌های کرونایی مانند انجام سفر برای افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند، تغییر خواهد کرد و آیا مانند دیگر کشورها تسهیلاتی برای افراد واکسینه شده در این زمینه و برای دریافت خدمات دیگر در نظر گرفته خواهد شد؟

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.