Loading...

گک  GN8 در برابر کرایسلر پسفیکا؛ وقتی چینی‌‌ها قد می‌کشند

گک  GN8 در برابر کرایسلر پسفیکا؛ وقتی چینی‌‌ها قد می‌کشند

گک  GN8 در برابر کرایسلر پسفیکا؛ وقتی چینی‌‌ها قد می‌کشند
کرایسلر پسفیکا گک GN8کرایسلر پسفیکا گک GN8

محبوبیت سگمنت ون های سه ردیفه این روزها در حال افزایش است و فروش آن ها رشد قابل توجهی داشته است؛ این موضوع را به خوبی می توان از تکاپوی روز افزون چینی ها برای معرفی مینی ون ها و ماکسی ون های جدید، لمس کرد.

فهرست مطالب

  • شروعی از انتها؛ قیمت
  • نمای ظاهری دو خودرو
  • فضای داخلی‌؛ لوکس مثل کرایسلر
  • مشخصات فنی کرایسلر پسفیکا و گک GN8

در این مطلب به سراغ مقایسه دو ماکسی ون، یکی از معتبرترین برندهای چینی یعنی گک و دیگری از یک برند نام آشنا و جهانی یعنی کرایسلر، آمده ایم تا پیشرفت چینی ها در این سگمنت را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

شروعی از انتها؛ قیمت

برای شروع این بار قصد داریم به جای بررسی طراحی ظاهری دو خودرو، در ابتدا به بررسی قیمت هایشان در بازار روسیه بپردازیم.

کرایسلر پسفیکا (Chrysler Pacifica) با قلب تپنده ۶ سیلندر، بسته به سطح تجهیزات رقمی در حدود ۴.۴ الی ۴.۷ میلیون روبل قیمت دارد و این عدد برای گک GN8 از ۲.۷ میلیون روبل آغاز می شود و در بالاترین تیپ به ۳.۵ میلیون روبل می رسد.

پس رقیب چینی بسیار اقتصادی تر است. اما پرسش این جاست که آیا کیفیت و توانایی فنی لازم را هم دارد یا خیر؟!

نمای ظاهری دو خودرو

کار را با کرایسلر آغاز می کنیم. این مدل از پسفیکا تقریباً از سال ۲۰۱۶ و با کم ترین میزان تغییرات روی خط تولید قرار دارد و هر چند ظاهر آن اندکی از مدافتاده به نظر می رسد و گویی گرد پیری بر چهره اش نشسته اما همچنان شکیل است و خصوصیات لوکس خود را حفظ کرده است.

گک GN8گک GN8کرایسلر پسفیکاکرایسلر پسفیکا

در طرف مقابل اما، گک GN8 چهره ای سرحال تر دارد و از ترندهای به روزتری همچون جلوپنجره و چراغ جلوهای بزرگ، چراغ های عقب به هم پیوسته و… سود می برد. گرافیک داخلی و تکنولوژی چراغ های گک نیز کاملاً نسبت به کرایسلر برتری دارد.

کرایسلر پسفیکا گک GN8کرایسلر پسفیکا گک GN8

فضای داخلی‌؛ لوکس مثل کرایسلر

هر دو خودرو از چینش صندلی های ۳+۲+۲ بهره می گیرند، اما کیفیت متریال به کاررفته در کابین کرایسلر و ترکیب رنگ های موجود در تریم داخلی این خودرو، جای عرض اندام برای حریف چینی باقی نمی گذارد.

جالب است بدانید که در گک GN8 نیز سعی شده است تا حد امکان از متریال مرغوب و باکیفیت استفاده شود، اما این مرغوبیت به پای کرایسلر نمی رسد.

کابین گک GN8کابین گک GN8

در هر کدام از هفت صندلی کرایسلر بهترین حس ممکن را خواهید داشت. فضاسازی داخلی خودرو به علت دارا بودن طول و عرض مناسب کم نظیر است. البته ضعف این خودرو را می توان انتقال کنترلر گرم‌کن و سردکن صندلی های ردیف اول به داخل سیستم مالتی مدیا دانست که تنظیم آن را منوط به بالا آمدن سیستم مالتی مدیا می کند و این مورد در کشوری مانند روسیه، یک معضل به حساب می آید. همچنین عدم برخورداری از سیستم استارت/ استاپ نیز یکی دیگر از ضعف های کرایسلر محسوب می شود.

کابین کرایسلر پسفیکاکابین کرایسلر پسفیکا

برای افرادی که از ردیف دوم کرایسلر استفاده می کنند، مانیتور پشت سری، میز سرو غذا، ابزار گوش دادن به موسیقی، کاپ هولدر، صندلی مجزا به همراه آرم رست و… فراهم است و از این نظر نیز با یک ون لوکس مواجه هستید.

کابین کرایسلر پسفیکاکابین کرایسلر پسفیکا

در بخش داخلی گک با طرحی تقریباً مشابه با محصولات کیا مواجه هستیم. امکانات خودرو نسبت به کرایسلر اندکی بیش تر است و صندلی های ردیف دوم تنظیمات بسیار بیش تری دارند و نسبت به کرایسلر کمی راحت تر هستند.

کابین گک GN8کابین گک GN8

برای ردیف دوم مانیتور را داریم اما خبری از میز سرو غذا نیست و این مورد قطعا برای یک ون که در کلاس لوکس و اصطلاحا VIP عرضه شده است، اصلا مناسب نیست. ضمن اینکه انتقال سر و صدای محیط اطراف به درون کابین گک نیز قدری آزار دهنده است اما سواری نرمی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

کابین گک GN8کابین گک GN8

مشخصات فنی کرایسلر پسفیکا و گک GN8

کرایسلر پسفیکا دارای یک پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر می باشد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر است و یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت در این ون لوکس را برعهده دارد.

برای گک GN8 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده است و گیربکس آن نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است.

کرایسلر پسفیکا گک GN8کرایسلر پسفیکا گک GN8

باید گفت گک از منظر پیشرانه و گیربکس کاملا در پس رقیب نامدار خود قرار می گیرد و اگرچه به خودی خود، قوای فنی گک وضعیت بدی ندارد اما در قیاس با کرایسلر، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

کرایسلر پسفیکا چه مشخصاتی دارد ؟

کرایسلر پسفیکا دارای یک پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر می باشد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر است و یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت در این ون لوکس را برعهده دارد.

گک GN8 چه مشخصاتی دارد ؟

برای گک GN8 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده است و گیربکس آن نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است.

قیمت کرایسلر پسفیکا و گک GN8 چقدر است ؟

کرایسلر پسفیکا (Chrysler Pacifica) با قلب تپنده ۶ سیلندر، بسته به سطح تجهیزات رقمی در حدود ۴.۴ الی ۴.۷ میلیون روبل قیمت دارد و این عدد برای رقیب چینی از ۲.۷ میلیون روبل آغاز شده و در بالاترین تیپ به ۳.۵ میلیون روبل میرسد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.