Loading...

تنها راه خروج صنعت خودرو از انحصار واگذاری سهام دولتی به مردم است

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68874
1403/01/29
6087

تنها راه خروج صنعت خودرو از انحصار واگذاری سهام دولتی به مردم است

تنها راه خروج صنعت خودرو از انحصار واگذاری سهام دولتی به مردم است

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به تاثیرات خصوصی‌سازی در جب سرمایه‌های مردمی به این حوزه گفت: «با تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودرو و به‌عبارتی سهامداری مردم در خودروسازی، صنعت خودرو از انحصار خارج شده و شاهد تحول جدی در آن خواهیم بود.»

نقش مردم در جهش تولید در صنعت خودرو چیست؟

مشارکت مردم در صنعت خودرو که در انحصار سهامداران بزرگ است، مستلزم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودرو و به‌عبارتی سهامداری مردم در خودروسازی است.

با توجه به زیان انباشته خودروسازان بزرگ طی سال‌های گذشته و سهیم بودن سهامداران در ضرر این بنگاه‌ها آیا مردم همچنان برای سرمایه‌گذاری اعتماد خواهند کرد؟

در صورت تزریق دارایی‌های مردم در خودروسازی و از همه مهم‌تر ارائه ضمانت‌های روشن و شفاف به منظور حفظ منافع و سرمایه‌های آنها، مشارکت مردم در خودروسازی به معنای واقعی شکل خواهد گرفت. بدین‌ترتیب، این صنعت از انحصار خارج می‌شود و مردم می‌توانند به عنوان سهامدار از منافع این صنعت بهره‌مند شوند.

با توجه به نگرانی سرمایه‌گذاران خرد از کاهش ارزش پول به نظر شما سهامداری در صنعت خودرو می‌تواند جایگزین سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا شود؟

مقام معظم رهبری با تعیین شعار سال 1403 بر اقتصاد مردمی در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام تاکید داشتند، امروز مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود در مقابل کاهش ارزش ریال، نقدینگی‌های سرگردان را جذب بازارهای طلا، سکه و ارز می‌کنند درحالی‌که با تضمین امنیت مالی در سرمایه‌گذاری، مردم نیز از حضور در اقتصاد و سرمایه‌گذاری در بخش تولید استقبال خواهند کرد بنابراین جهش تولید هم اتفاق خواهد افتاد.