Loading...

تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68947
1403/01/30
3498

تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری

تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری


به گزارش خبرخودرو، ۲هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر همدان که نقش مهمی در حمل و نقل مسافر و کاهش ترافیک دارند، با گذشت زمان فرسوده‌تر می‌شوند.
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان گفت: با مصوبه پارسال شورای شهر و حمایت شهرداری قرار بود ۱۴۳ خودروی فرسوده تاکسی در همدان تعویض شوند.
محمود حضرتی افزود: این تاکسی داران مهر پارسال ۷۵ میلیون تومان به حساب بانک مهر ایران واریز کردند و شهرداری هم قرار بود، حدود ۱۱ میلیارد تومان، یعنی مبلغی برابر با سپرده گذاری مردم در بانک پس انداز کند و با این سپرده‌ها هر متقاضی وام ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت کند.
او همچنین گفت: وام ۳۰۰ میلیون تومانی به حساب ایران خودرو برای دریافت تاکسی‌های جدید واریز می‌شد و متقاضیان با تکمیل وجه باید خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان افزود: تاکنون ۷۳ متقاضی تسهیلات را دریافت کرده اند و صاحب تاکسی‌های نو می‌شوند و مابقی افراد هم با تاخیر ایران خودرو و تاخیر در پرداخت تسهیلات خودی تاکسی‌های جدید را با افزایش قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تومان تحویل خواهند گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: شورای شهر پارسال ۴۰ میلیارد تومان را برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داد و شهرداری را مکلف کرد تا ۱۱ میلیارد تومان را به حساب بانک مهر ایران واریز کند.
مهدی حیدری افزود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های شورای شهر، شهرداری این مبلغ را هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و این امر موجب تاخیر در وام و تحویل تاکسی‌های نو شد.
او همچنین گفت: برای کاهش خسارت متقاضیان از ثبت نام در این طرح و با توجه به طولانی شدن مدت سپرده مردم در نزد بانک به دنبال افزایش وام، کمک بلاعوض شهرداری و افزایش تسهیلات تعویض خودرو‌های فرسوده هستیم تا بخشی از ضررر مردم برای تحویل نگرفتن به موقع خودرو‌ها جبران شود.