Loading...

موستانگ GTD با قیمت 325 هزار دلار به فروش خواهد رفت

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68956
1403/01/30
4914

موستانگ GTD با قیمت 325 هزار دلار به فروش خواهد رفت

موستانگ GTD با قیمت 325 هزار دلار به فروش خواهد رفت

فورد برای فروش موستانگ بالارده خود فهرست فروش و انتظار ترتیب خواهد داد.

حتی اگر شخصی متمول باشید، باز هم نمی‌توانید وارد نمایندگی فورد شوید و با سوییچ یک دستگاه موستانگ GTD بیرون بیایید؛ فورد برای مالکیت این خودرو سازوکاری مشخص را ترتیب داده است. با وجود اینکه قیمت این سوپراسپرت عضلانی به محدوده خودروهای لوکس یعنی ۳۰۰ هزار دلار رسیده، انتظار می‌رود که تمام ذخیره فورد برای تولید این خودرو به فروش برسد. هرچند این خودروساز آمریکایی هنوز هم ارقام رسمی را منتشر نکرده اما تخمین بر آن است که ۱,۰۰۰ دستگاه GTD را روانه خیابان‌ها شود.

شرکت فورد به‌صورت رسمی تایید کرده که تنها راه نشستن پشت فرمان یک دستگاه موستانگ GTD، ثبت‌نام است. سایت مخصوص پیش‌ثبت‌نام این خودرو فعلا در دو کشور ایالات‌متحده و کانادا فعال است. گمانه‌زنی‌ها در انجمن‌های غیررسمی بر آن است که فورد، GTD را تنها به کسانی می‌فروشد که واقعا با آن رانندگی کنند. اینکه این خبر چقدر صحت دارد، تنها با گذشت زمان مشخص می‌شود.

این خودرو که نسخه جاده‌ای موستانگ GT3 و به‌جرئت زیباترین مدل نسل تازه به شمار می‌رود، به یک پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 مجهز شده که ۸۰۰ اسب بخار قدرت خود را ازطریق جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار دوکلاچه ترنس‌اکسل به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مهندسان فورد در تولید این خودرو به نسبت وزن ۵۰:۵۰ رسیده‌اند. بدنه فیبرکربنی این کوپه قدرتمند روی سیستم فنربندی پاشراد نیمه‌فعال با فنرهای تطبیق‌پذیر سوار شده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بال بزرگ عقب، تایرهای چسبنده بزرگ، هواکش‌های روی کاپوت و طاق چرخ‌های جلو و… اشاره کرد که تنها در خودروهای مسابقه‌ای دیده می‌شود.

هرچند تولید این خودرو محدود خواهد بود اما تنها در دو بازار یادشده به فروش نمی‌رود و مشتریان اروپایی، خاورمیانه‌ای و مکزیکی هم فورد می‌توانند با اطلاع قبلی، روند ثبت‌نام را طی کنند. همان‌طور که رقم تولید این خودرو نامشخص است، رقم صادراتی این شرکت به بازارهای غیرآمریکایی هم نامعلوم است اما انتظار می‌رود خیلی زیاد نباشد.

فورد خبر پیش‌ثبت‌نام این خودرو را همزمان با تولید ۶۰ سالگی موستانگ اعلام کرد. این خودروی محبوب که لقب پرفروش‌ترین کوپه جهان را نیز از آن خود کرده بود در تاریخ ۱۷ آوریل ۱۹۶۴ در نمایشگاه نیویورک دیده به جهان گشود و موفق شد به بنچمارک سایر خودروسازان در این کلاس تبدیل شود. شرکت فورد موفق شد از سه نسخه ابتدایی این خودرو بیش‌از ۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رساند. حال با کنار رفتن رقبایی مثل کامارو که از همان ابتدا با هدف رقابت با موستانگ روانه بازار شدند و البته سنگرداری فورد از موتورهای درون‌سوز، احتمال می‌رود فروش این خودرو در نسل تازه بهبود پیدا کند. نظر شما درباره موستانگ و نسخه GTD آن چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۳ رای برچسب ها2024 اسپرت فورد ماستنگ کوپه