Loading...

واردات ۸ تا ۱۰هزار دستگاه خودرو برقی طی ۳ماه آینده

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69018
1403/02/01
5870

واردات ۸ تا ۱۰هزار دستگاه خودرو برقی طی ۳ماه آینده

واردات ۸ تا ۱۰هزار دستگاه خودرو برقی طی ۳ماه آینده

حسن کریمی‌سنجری در مصاحبه‌ای با رادیو گفت: درحال‌حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه‌ماه آینده ۸ تا ۱۰هزار خودروهای برقی که بخشی از آنها در حال حمل و ترخیص است، در معرض واگذاری قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: مجموع خودروهای سواری که تا سه‌ماه آینده به بازار عرضه می شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به‌دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.

کریمی‌سنجری تصریح کرد: خودرو برقی نسبت‌به خودرو بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰هزارلیتر بنزین صرفه‌جویی می‌کند زیرا می‌توان برق را از منابع تجدیدپذیر به‌دست آورد ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تامین کرد. وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم، می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی را که دولت ناشی‌از صرفه‌جویی به دست می‌آید، به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی افزود: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به خودرو برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم علاقه‌مند هستند که خودرو برقی سوار شوند.