Loading...

تاج جاچتر، خالق شورولت کوروت موتور میانی بازنشسته شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69042
1403/02/01
6899

تاج جاچتر، خالق شورولت کوروت موتور میانی بازنشسته شد

تاج جاچتر، خالق شورولت کوروت موتور میانی بازنشسته شد

تاج جیچتر مهندس ارشد شورولت کوروت با حدود نیم قرن سابقه در جنرال موتورز بازنشسته شد.

به نظر می‌رسد همه‌ چیزهای خوب دنیا حتی اگر بیش از ۳۰ سال دوام داشته باشند هم به پایان می‌رسند. تاج جیچتر مهندس ارشد کوروت است که کار خود را در سال ۱۹۹۳ روی این خودرو شروع کرد و درست زمانی به این تیم پیوست که کارهای نهایی روی نسل چهارم کوروت صورت گرفته بود. البته او پس از حضور در تیم توسعه کوروت کار روی نسخه متحول شده نسل پنجم را شروع کرد.

جیچتر قبل از عرضه کوروت نسل هفتم به سمت مهندس ارشد کوروت ارتقا یافت و پنجمین نفری شد که می‌تواند به این جایگاه برسد. زمانی که دولت اوباما فهمید کوروت یکی از چندین خودروی سودده صنعت خودروی این کشور است، نسل هفتم آن راهی بازار شد. تاج و تیمش نهایتاً کوروت نسل هشتم پیشرانه وسط را توسعه دادند، خودرویی که توانست عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتور ترند را کسب کند. همچنین کوروت Z06 نسل هشتم هم توانست جایزه خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ همین مجله را به دست آورد. چنین جوایزی نشان دهنده میزان تلاش‌های تاج جیچتر و تیمش در تولید یک محصول اسپرت بی‌نقص است.

اما سابقه حضور جیچتر در جنرال موتورز بسیار بیشتر از ۳۱ سال همراهی با تیم توسعه کوروت بوده است. او اولین بار در سال ۱۹۷۷ و با مدرک مهندسی هوا و فضا و مکانیک به کارخانه مشهور اوهایو این خودروساز پیوست. در واقع باید گفت او دو تابستان را درحالی‌که همچنان دانش‌آموز بود برای جنرال موتورز کار کرد و این سابقه بیش از ۴۷ سال برای او بسیار مثمر ثمر بوده است.

اما بهتر است به کوروت های فوق‌العاده‌ای که زیر دست تاج توسعه یافته‌اند بپردازیم. از جمله این خودروها می‌توان به نسل پنجم به ویژه مدل Z06 C5 فوق‌العاده، نسل ششم Z06 با پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری شگفت‌انگیز و… اشاره کنیم. همچنین نباید کوروت نسل هفتم ZR1 با پیشرانه سوپرشارژردار ۶۳۸ اسب بخاری و قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را فراموش کرد. اگرچه نسل هفتم کوروت در مقایسه با نسل ششم پیشرفت‌های بسیار زیادی نداشت اما مدل گرند اسپرت و Z06 بسیار خوب ظاهر شدند؛ اما اگر بخواهیم به گل سرسبد تمامی این کوروت ها اشاره کنیم باید از نسل هشتم پیشرانه وسط نام ببریم که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

جیچتر قبلاً گفته است:

کار کردن در این کمپانی برای من افتخار است زیرا باعث شده با همکاری مردان و زنان متعهد یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین خودروهای تاریخ معاصر آمریکا را تولید کنیم.

بخش آخر سخنان تاج کاملاً شاخص است چراکه شورولت کوروت توسط موتور ترند به عنوان نمادین‌ترین خودروی ۷۵ سال گذشته شناخته شده است. او ادامه می‌دهد:

سرسختی و تلاش‌های تیم کوروت برای تولید بهترین نسل از این خودرو واقعاً الهام‌بخش است. من می‌دانم که آینده این نام درخشان خواهد بود.

با توجه به اخبار منتشر شده درباره کوروت ZR1 جدید و همچنین برنامه‌های آتی شورولت تقریباً مطمئن هستیم که گفته‌های جیچتر رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. باید دانست تاریخ بازنشستگی دقیق مهندس ارشد کوروت تابستان سال جاری میلادی است و با زمان رونمایی از کوروت ZR1 هم‌زمان شده است. احساس می‌کنیم این دو رویداد با یکدیگر مرتبط خواهند بود. شورولت همچنین خاطرنشان ساخته جانشین جیچتر را تا اواخر تابستان امسال معرفی خواهد کرد. از او به خاطر بیش از ۳۰ سال حضور در تیم توسعه کوروت و تولید خودروهایی هیجان‌انگیز ممنونیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۴ رای برچسب هاشورولت کوروت مشاهیر خودرویی