Loading...

مالکان تویوتا میرای هیدروژنی با طرح شکایت خواهان برگشت وجه شدند!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69044
1403/02/01
3209

مالکان تویوتا میرای هیدروژنی با طرح شکایت خواهان برگشت وجه شدند!

مالکان تویوتا میرای هیدروژنی با طرح شکایت خواهان برگشت وجه شدند!

آینده خودروهای هیدروژنی تویوتا چندان روشن نیست چراکه برخی از مالکان میرای با ثبت شکایت خود خواهان بازخرید محصولات شده‌اند.

کلمه میرای در زبان ژاپنی به معنی آینده است. تویوتا قمار بزرگی روی سوخت هیدروژن کرد و آن را آینده حمل‌ونقل می‌دانست و به همین خاطر اولین خودروی سلول سوخت هیدروژنی خود را میرای نام‌گذاری کرد. واضح بود که ژاپنی‌ها با این خودرو به دنبال تحقق اهداف بزرگی هستند هرچند به نظر نمی‌رسد اوضاع باب میل آن‌ها باشد.

آن‌گونه که اولین مالکان تویوتا میرای هیدروژنی یافته‌اند، این خودرو آینده‌ای ایده آل ندارد. در واقع زیرساخت‌های محدود و افت قیمت شدید باعث شده آن‌ها خواهان بازخرید خودروی خود توسط تویوتا باشند و حتی به همین خاطر شکایت‌هایی را نیز مطرح کرده‌اند. خریداران تویوتا میرای فکر می‌کردند این خودرو ظرفیت‌های زیادی خواهد داشت اما هرگز با مشکلات زیرساخت‌های سوخت‌گیری آن آشنا نبودند. شاون هال یکی از چندین مالک میرای که با رسانه‌ها صحبت کرده می‌گوید:

در محل زندگی من یعنی سان‌فرانسیسکو دیگر هیچ خبری از سوخت هیدروژن نیست. تویوتا همچنان به فروش این خودرو ادامه می‌دهد. این موضوع را چگونه می‌توان قبول کرد؟

او ادامه می‌دهد:

جدای از وجود یک ایستگاه سوخت‌گیری در جنوب سان‌فرانسیسکو، نزدیک‌ترین جایگاه بعدی فاصله حدود ۶۰ کیلومتری دارد و برای رسیدن به آن باید از روی پلی با عوارض ۹ دلاری عبور کرد. به این موضوع باید ترافیک، زمان و سوخت هدر رفته را نیز اضافه کنیم؛ و با اینکه نقشه آنلاین یا برنامه سوخت‌گیری موجود در تویوتا میرای اعلام می‌کند در این جایگاه‌ها سوخت وجود دارد اما تضمینی برای صحت گفته‌های آن نخواهد بود

به همین خاطر افرادی همچون هال با رسیدن به جایگاه‌های سوخت‌گیری فهمیده‌اند سوختی وجود ندارد و گاهی اوقات چندین روز منتظر رسیدن هیدروژن بوده‌اند. در برخی موارد رانندگان متوجه شده‌اند نازل هیدروژن به خاطر دمای بسیار پایین یخ زده است. چنین مشکلاتی باعث شده فرایند ۵ دقیقه‌ای سوخت‌گیری به امری یک ساعته یا بیشتر تبدیل شود. وضعیت موردبحث خیلی با چالش‌هایی که چندین سال قبل برای خودروهای برقی وجود داشت تفاوت نمی‌کند و هنوز هم در برخی کشورها شاهد کمبود زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی هستیم اما اگرچه در آمریکا بیش از هزار شارژر سریع در سال قبل تأسیس شده اما زیرساخت‌های سوخت‌گیری هیدروژن تعریفی ندارد. جاش نیومن سناتور ایالت کالیفرنیا که خود مالک تویوتا میرای است می‌گوید:

تجربه مالکیت خودروی هیدروژنی واقعاً خیلی خوب نیست. این به خاطر خود خودروها نیست چراکه خودروهای هیدروژنی فوق‌العاده هستند بلکه موضوع به سوخت‌گیری آن‌ها مربوط می‌شود

نیومن خاطرنشان می‌سازد:

واقعیت این است که وضعیت سوخت‌گیری در ایالت کالیفرنیا جالب نیست و قول‌های مسئولان اصلاً عملی نشده است. این مشکلات تا جایی پیش رفته که هم‌اکنون مالکان با این پرسش مواجه هستند که آیا خواهند توانست سوختی پیدا کنند یا خیر

به نظر نمی‌رسد شکایت مالکان از خودروهای هیدروژنی تویوتا امر جدیدی باشد چراکه سال‌ها قبل نیز اخباری درباره مشکلات زیرساخت‌های سوخت‌گیری منتشر شده بود. واقعیت آن است که زیرساخت‌ها فعلاً رشد نکرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خریداران محصولات هیدروژنی شده است. مسئولان تویوتا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند از این مشکلات آگاه هستند و فعالانه با مالکان برای رفع آن‌ها همکاری می‌کنند. این خودروساز ژاپنی می‌گوید:

تویوتا می‌داند برخی مالکان میرای در کالیفرنیا شاید با مشکلات سوخت‌گیری به خاطر بسته بودن جایگاه‌های هیدروژن مواجه باشند. مشتریانی که تحت تأثیر این مشکل قرار دارند می‌توانند از ابزارهایی همچون وب‌سایت ویژه شرکت یا مرکز ارتباط با مشتریان تماس حاصل کنند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند

تویوتا در ادامه بیانیه خود می‌افزاید:

ما همچنان به همکاری با مالکان میرای برای کمک به یافتن راه‌هایی برای حل نگرانی‌ها ادامه خواهیم داد. ما به همکاری با شرکای خود جهت تأمین زیرساخت‌های سوخت‌گیری هیدروژن در زمان حال و در آینده متعهد هستیم

باید منتظر ماند و دید این مشکلات چه زمانی رفع خواهند شد و شکایت حقوقی مالکان تویوتا میرای چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هااخبار خودرو هیدروژنی