Loading...

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل: امسال 210 هزار موتورسیکلت اسقاط می‌شود

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل: امسال 210 هزار موتورسیکلت اسقاط می‌شود

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل: امسال 210 هزار موتورسیکلت اسقاط می‌شود

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل: امسال 210 هزار موتورسیکلت اسقاط می‌شود

تصویر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز ارسال ایمیل 2 اردیبهشت 1403 18:590 خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل از فروسودگی 37 درصدی ناوگان حمل و نقل خبر داد و تاکید کرد که امسال 210 هزار موتورسیکلت اسقاط می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا، مهران سالاریه، رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل سازمان توسعه و نوسازی صنایع  در  روز جاری با خبرنگاران گفت: مجموع خودروهای در حال تردد کشور ۳۵ میلیون و ۱۵۹ هزار هست که ۱۳ میلیون و ۵۱ هزار دستگاه فرسوده هستند. یعنی میانگین نرخ فرسودگی خودروهای کشور  ۳۷ درصد است.

وی افزود: بالاترین شاخص در کاهش آلودگی هوا را اسقاط خودروهای فرسوده دارند و هشت درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از فرسودگی خودروهاست.

او ادامه داد: در همین راستا براساس قانون ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو بیش از ۷۲ هزار خودرو در سال  ۱۴۰۲ اسقاط شدند که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۲۸ درصد رشد داشت، برای بخشی از این اسقاط جایگزین انجام شد این خودروها کاربری های گوناگون داشتند و شامل خودروهای سواری عمومی و تاکسی وانت و تجاری سنگین می شدند. 

سالاریه تصریح کرد: بر همین اساس همه باید برای خودروهای نوشماره چه تولید داخل و چه وارداتی گواهی اسقاط ارایه دهند وتولیدکنندگان نیز باید ۲۰ درصد از تولید خود را به نوسازی ناوگان اختصاص دهند. گفتنی است قیمت گواهی اسقاط را سازمان حمایت تعیین می کند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در ادامه به موضوع خودروهای برقی پرداخت و اظهار کرد: برقی سازی خودرو از سال گذشته با تاکید وزیر صمت شتاب گرفته است. ستاد نوسازی نیز در این زمینه مشوق های در  نظر گرفته و به طور مثال خودروهای برقی معاف از عوارض نوسازی هستند و واردات خودروهای تمام برقی و هیبریدی کامل نیز از عوارض نوسازی معاف است البته این معافیت ها در صورتی اعمال می شود که این خودروها در حمل و نقل عمومی استفاده شوند.

وی در ادامه یادآور شد: امسال را سال اسقاط موتورسیکلت به ویژه در کلان شهرها اعلام کردیم این در حالیست که تاکنون اسقاط موتورسیکلت بسیار ضعیف بوده است. امسال ۲۱۰ هزار موتورسیکلت اسقاط خواهد شد. بر همین اساس  سازندگان موتورسیکلت باید گواهی اسقاط موتورسیکلت ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری باید ۲۵۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه نوسازی شود.

سالاریه درباره برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی کشور گفت: با خودروسازان داخلی برای برقی سازی اتوبوس ها قرارداد امضا شده اما باز هم نیاز به واردات داریم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است. منبع ایلنا برچسب هاگواهی اسقاط مهران سالاریه موتورسيكلت فرسوده تصویر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز ارسال ایمیل 2 اردیبهشت 1403 18:590 خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین واتس آپ تلگرام اشتراک گذاری از طریق ایمیل چاپ