Loading...

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69191
1403/02/04
6367

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

شرکت خودروسازی ایلیا تصمیم دارد تا یک خودروی کره‌ای از محصولات سانگ یانگ را به فهرست تولیدات مونتاژی خود اضافه کند. اما این بار خبری از کراس اوور و شاسی بلند نیست، بلکه یک وانت پیکاپ از محصولات سانگ یانگ به ایران خواهد آمد.

پیکاپ سانگ یانگ خان که از نظر پلتفرم با شاسی بلند رکستون مشترک است، در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده و با نام‌هایی همچون سانگ یانگ موسو اسپرت و رکستون اسپرت کولمن شناخته می‌شود. مدل رکستون اسپرت کولمن جدیدترین به‌روزرسانی این وانت پیکاپ به حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۳ به بازار آمده و همین مدل نیز توسط صنایع خودروسازی ایلیا به ایران می‌آید.

مزایا و معایب

+ کیفیت ساخت مناسب

+ توانایی بالای آفرود و طبیعت‌گردی

+ امکانات متنوع و مدرن

– ظاهر نه چندان جذاب

حتما بخوانید: آخرین قیمت روز خودروها

مشخصات فنی

شرکت سانگ یانگ که از این به بعد با نام و نشان «کی جی موبیلیتی» شناخته می‌شود، پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را برای بازارهای مختلف روی پیکاپ خان نصب خواهد کرد. قاعدتا موتورهای دیزلی در بازار ایران خیلی پرطرفدار نیستند و شرکت‌ها به دنبال عرضه این محصولات نمی‌روند. بنابراین موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر به قدرت ۲۲۵ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن.متر گشتاور، نیروبخش این پیکاپ کره‌ای مونتاژی خواهد بود.

از سوی دیگر، خوشبختانه خبری از گیربکس دوکلاچه روی این خودرو نیست و در عوض، یک جعبه دنده اتوماتیک سنتی ۶ سرعته مجهز به مبدل گشتاور، نیروی موتور خان را به واسطه سامانه دو دیفرانسیل چهار چرخ محرک به سوی همه چرخ‌ها با محوریت دیفرانسیل عقب ارسال خواهد کرد. خبر خوش این است که گیربکس این خودرو ساخت آیسین ژاپن است و در نتیجه کیفیت بالا و استهلاک پایین‌تری نسبت به نمونه‌های چینی خواهد داشت.

از این نکته هم نگذریم که اصولا جعبه‌دنده‌های اتوماتیک سنتی مجهز به مبدل گشتاور، نسبت به مدل‌های دوکلاچه و CVT، استهلاک کمتر و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهند و در آفرود یا رانندگی شهری شما را ناامید نخواهند کرد.

در ضمن این خودرو دارای شاسی مستقل، دقیقا همان نمونه مورد استفاده در شاسی‌بلند رکستون است و از این جهت نیز قابلیت بهتری در انجام ماموریت‌های آفرودی و عبور از مسیرهای سخت نشان خواهد داد.

در مورد میزان مصرف سوخت سانگ یانگ خان، اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما باید انتظار داشته باشید که در حالت تک سرنشین، به‌طور ترکیبی در سطح شهر و جاده بین‌شهری، چیزی حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط این خودرو سوزانده شود. در مورد شتاب صفر تا صد نیز از یک پیکاپ شاسی‌بلند انتظار شتاب آنچنانی نیست، اما احتمالا ۱۳ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو بزرگ کره‌ای به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حتما بخوانید: ثبت درخواست فروش خودرو

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو بنزینی خطی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژر
قدرت ۲۲۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۱۳ ثانیه
سرعت
مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه پیکاپ متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۵۰۹۵ میلیمتر
عرض ۱۹۵۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۸۴۰ میلیمتر
فاصله محورها ۳۱۰۰ میلیمتر
وزن خالص ۲۲۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت فضای بار ۱۲۶۲ لیتر
حجم مخزن سوخت ۷۰ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

طراحی ظاهری وانت سانگ یانگ خان در نوع خود متفاوت به نظر می‌رسد، اما اگر به محصولات سانگ یانگ خوب دقت کرده باشید، این سبک طراحی برای ما چیز جدید و متفاوتی به حساب نمی‌آید. این سبک طراحی شاید نسبت به وانت پیکاپ‌های روز دنیا خیلی زیبا به نظر نرسد، به‌ویژه حالت جعبه‌ای و هندسی ستون‌ها و فریم پنجره‌ها، جذابیت زیادی نسبت به بسیاری از وانت پیکاپ‌های هم‌رده روز دنیا ندارد.

اما نمای جلو، به‌ویژه چراغ‌ها و جلوپنجره، بسیار شبیه به مدل رکستون جدید کار شده که در نوع خود جذابیت خاصی دارد و خشونت و قاطعیت قابل قبولی به این وانت پیکاپ آفرودی می‌بخشد. اما در مجموع باید گفت استایل این خودرو جوری نیست که هر کسی آن را بپسندد و به‌ویژه اگر با محصولات روز دنیا نظیر پیکاپ‌های فورد یا وانت پیکاپ‌های ژاپنی نظیر تویوتا هایلوکس، نیسان فرانتیر یا حتی پیکاپ‌های چینی مقایسه شود، نمی‌تواند جذابیت بیشتری نسبت به آنها ارائه دهد، مگر اینکه مشتری خاص‌پسند باشد و طراحی‌های متفاوت را بپسندد.

حتما بخوانید: بررسی سانگ یانگ تورس

طراحی داخلی

کابین سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

در مورد طراحی داخلی سانگ یانگ خان باید گفت که طرح داشبورد این خودرو خیلی جدید و مدرن به نظر نمی‌رسد و البته شباهت‌هایی با برخی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های معتبر جهانی به‌ویژه در نسل‌های گذشته دارد. با این حال، این سبک طراحی برای یک خودروی آفرودی و یک وانت پیکاپ همه‌کاره، تقریبا متعادل است و به نظر نمی‌رسد که طرح‌های مدرن خیلی با ذات و همچنین نوع سلیقه مشتریان این‌گونه خودروها تطابق داشته باشد.

فضای داخل کابین نسبتا جادار است و استفاده از صندلی‌ها با سطح کیفی متعادل، باعث می‌شود تا کابین سانگ یانگ خان به نوبه خود بتواند حد انتظارات مشتریان را به نحو قابل قبولی برآورده کند.

حتما بخوانید: بررسی سانگ یانگ ای موشن

آپشن ها و امکانات

در مورد امکانات به کار رفته در کابین این خودرو هم باید بدانید که تجهیزات و آپشن‌هایی به شرح زیر در سانگ یانگ خان برای بازار ایران در نظر گرفته شده است:

مانیتور لمسی ۸ اینچی مالتی‌مدیا، سانروف، سنسورهای نور و باران، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، روکش چرمی صندلی‌ها، نورپردازی داخل کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)،
سامانه کنترل پایداری (ESC)، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، دستیار بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)،
کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، دیلایت، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن، پشت آمپر دیجیتال و…

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرمکن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف ندارد

قیمت سانگ یانگ خان در بازار

نمای عقب سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

قیمت سانگ یانگ خان در بازارهای جهانی چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است و هنوز معلوم نیست که ایلیا موتور این خودرو را با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی می‌رساند.
با این حال، عرضه این خودرو به مشتریان ایرانی که فعلا به جز پیکاپ‌های چینی به سایر وانت پیکاپ‌های روز دنیا دسترسی ندارند، قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. به‌ویژه که کیفیت ساخت محصولات سانگ یانگ از قدیم‌الایام نسبتا بالا بوده و در برابر خودروهای چینی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته است.

درخواست فروش خودرو

فروش فوری خودرو

نویسنده: حسین باباپور