Loading...

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69212
1403/02/04
3808

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

برای اولین بار در تاریخ بازار خودروی چین، سهم وسایل نقلیه انرژی نو شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبرید در بازه زمانی اول تا چهاردهم آوریل به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

بد نیست بدانید عبارت وسایل نقلیه انرژی نو در بازار چین به محصولاتی با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی اطلاق می‌شود؛ اما آمار فروش انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای صفرکیلومتر از اول تا چهاردهم آوریل به ۵۱۶ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افت دارد. البته از بین این تعداد خودروی فروخته شده محصولات انرژی نو سهم ۲۶۰ هزار دستگاهی دارند که به معنی رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. این میزان فروش باعث می‌شود سهم خودروهای یاد شده از بازار به ۵۰.۳۹ درصد برسد.

پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند سهم خودروهایی با انرژی‌های نو از بازار چین تا سال ۲۰۲۸ بیشتر از ۵۰ درصد نخواهد بود. همچنین فدراسیون خودروهای سواری چین نیز پیش‌بینی کرده بود سهم این خودروها در سال ۲۰۲۴ تنها به ۴۰ درصد خواهد رسید. به این ترتیب و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، میزان فروش چنین محصولاتی می‌تواند در سال جاری میلادی به حدود ۱۲ میلیون دستگاه برسد.

اگرچه آمار یاد شده تنها به دو هفته ابتدایی ماه آوریل تعلق دارد اما یکی از نشانه‌های استقبال بالای چینی‌ها از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است. ماه پیش بود که وانگ چوانفو مدیرعامل بی وای دی اظهار داشت چنین آمار فروشی در عرض سه ماه آینده میلادی به دست خواهد آمد و حالا می‌بینیم که پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده است. اگرچه چنین عملکردی برای خودروهای بدون آلایندگی بسیار خوب به نظر می‌رسد اما وضعیت خودروهای درون‌سوز در بازار چین خیلی جالب نیست.

این موضوع به ویژه درباره جوینت ونچرهای مشترک با خودروسازان خارجی دیده می‌شود. سال پیش میزان فروش سایک جنرال موتورز ۱۴.۵ درصد، میزان فروش گک هوندا ۱۳.۷ درصد و میزان فروش سایک فولکس‌واگن ۸ درصد کاهش یافت. داده‌های ماه مارس امسال نشان داده‌اند خودروهای درون‌سوز که زمانی حرف اول را در بازار می‌زدند با افت فاحش فروش مواجه شده‌اند و فروش خودروهایی همچون تویوتا کمری و فولکس‌واگن لاویدا به ترتیب حدود ۶۰ و ۳۶ درصد کاهش داشته است. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های جالب مدیرعامل بی وای دی این است که جوینت ونچرهای موردبحث در آینده تنها سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروی چین خواهند داشت و به نظر می‌رسد این امر نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هااخبار خودرو الکتریکی