Loading...

بررسی مشخصات مشخصات آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69239
1403/02/05
4575

بررسی مشخصات مشخصات آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

بررسی مشخصات مشخصات آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

به مناسبت سالگرد ۱۰۰ سالگی نشان شبدر چهار برگ «Quadrifoglio» که روی خودروهای پرفورمنس آلفارومئو می‌نشیند، این شرکت ایتالیایی سدان اسپرت قدرتمند آلفارومئو جولیا کوادریفولیو را در تعداد محدود ۱۰۰ دستگاه روانه بازار کرده است. خودرو جدید آلفا رومئو، ظاهری بسیار گیرا و جذاب دارد و بدون شک در لیست بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب

+ طراحی خیره‌کننده به سبک ایتالیایی

+ پیشرانه قدرتمند با شتاب عالی

– نداشتن گیربکس دستی

– طراحی تکراری کابین

– سابقه در بروز مشکلات فنی

حتما بخوانید: آخرین قیمت روز خودروها

مشخصات فنی

مدل ۲۰۲۴ آلفارومئو جولیا کوادریفولیو به موتور ۲.۹ لیتری توربوشارژر ۶ سیلندر مجهز است که ۵۰۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۶۰۰ نیوتن.متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ‌های عقب وارد می‌کند. البته جای تاسف دارد که جعبه دنده دستی برای این خودرو لحاظ نشده، چون نیمی از لذت سواری با خودروهای اسپرت، استفاده از دنده دستی است. البته سرعت بالای تعویض دنده در حالات رانندگی اسپرت، یکی از مزایای QF نسبت به رقبای خود به حساب می‌آید.

از دیگر مشخصات آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴ در بخش فنی می‌توان به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. شتاب صفر تا صد این ماشین نیز در زمان کوتاه ۳.۶ ثانیه ثبت می‌شود. مصرف سوخت خودرو در مسیرهای داخل شهری، خارج شهری و ترکیبی به ترتیب، ۱۲.۸، ۵.۷ و ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

این ماشین در بخش جلو از سیستم تعلیق بازوهای کنترلی و در بخش عقب به سیستم تعلیق مولتی لینک مجهز استفاده می‌کند. ترمز چرخ‌های جلو و عقب نیز از نوع دیسکی خنک‌شونده هستند.

حتما بخوانید: ثبت درخواست فروش خودرو

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲.۹ لیتری
سیلندر / سوپاپ ۶ / ۲۴
تنفس موتور توربوشارژر
قدرت ۵۰۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن.متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک تک دیفرانسیل (RWD)
شتاب ۳.۶ ثانیه
سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول ۴۶۳۸ میلیمتر
عرض ۱۸۷۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۲۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۸۱۹ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۵۱ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۳۶۸ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۸ لیتر
قطر رینگ ۱۹ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

مدل ۲۰۲۴ آلفارومئو جولیا کوادریفولیو با ظاهر پرزرق و برق خود، روح را اغوا می‌کند و ترکیبی متعادل از زیبایی، ظرافت و تهاجمی بودن را به نمایش می‌گذارد. این خودرو همانند سایر محصولات آلفا رومئو در نمای مقابل شامل جلوپنجره مشبک مثلثی شکل می‌شود که لوگوی شرکت در بالای آن نقش بسته است. در دو طرف جلوپنجره، چراغ‌های اصلی با گرافیک سه‌بعدی جاسازی شده‌اند که مهم‌ترین تفاوت ظاهری مدل ۲۰۲۴ با مدل‌های قبلی هستند. این دو المان به همراه حجم‌پردازی برجسته روی کاپوت و دو ورودی هوای بزرگ در قسمت سپر، ظاهری جذاب، تهاجمی و اسپرت را برای QF به ارمغان آورده‌اند.

در نمای جانبی اول از همه لوگوی شبدر چهار برگ در یک مثلث سفید خودنمایی می‌کند که نشان خودروهای قدرتمند با عملکرد بالای آلفارومئو است. در مقایسه با مدل‌های قبلی، طراحی رینگ‌ها نیز تغییر یافته و به شکل گُل درآمده است. کالیپرهای طلایی ترمز در پشت رینگ‌ها نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

بر خلاف نمای مقابل و جانبی، نمای عقب جولیا QF درست شبیه به نخستین مدلی است که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد، با کمی ظرافت و تناسب بیشتر. آنتن باله کوسه‌ای، اسپویلر نه‌چندان برجسته در بالای درب صندوق عقب، چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار و یک جفت خروجی اگزوز در دو طرف سپر، مشخصات آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴ در نمای عقب هستند. البته شرکت ایتالیایی هیچ نیازی به ایجاد تغییر در نمای عقب سدان اسپرت خود ندارد، چون به اندازه کافی زیبا و بدون نقص است.

جولیا QF مدل ۲۰۲۴ دارای ۴۶۳۸ میلیمتر طول، ۱۸۷۴ میلیمتر عرض و ۱۴۲۵ میلیمتر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۱۹ میلیمتر می‌رسد. این سدان ۱۷۵۱ کیلوگرمی روی رینگ‌های ۱۹ اینچی سوار است که در حالت استاندارد با لاستیک‌های پیرلی پوشانده می‌شوند.

حتما بخوانید: بررسی آلفارومئو استلویو ۲۰۲۴

طراحی داخلی

کابین آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

فضای داخلی سدان اسپرت آلفارومئو جولیا ترکیبی از متریال چرمی و جیر مصنوعی است. تودوزی‌های طلایی در روکش صندلی‌ها و داشبورد دیده می‌شود. البته در مقایسه با مدل‌های قبلی، تغییر خاصی در طراحی کابین به چشم نمی‌خورد.

در قسمت وسط داشبورد، نمایشگر ۸.۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی قرار دارد و در قسمت پایین آن دو دریچه تهویه هوا جاسازی شده‌اند. دکمه‌های کنترلی در پایین دریچه‌های تهویه و شیفترهای متعدد روی کنسول مرکزی مشاهده می‌شود. سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۵ بلندگوی باکیفیت جزوی از امکانات استاندارد کابین به حساب می‌آید.

نمایشگر اطلاعات سرگرمی به صورت لمسی یا با استفاده از شیفتر موجود در کنسول مرکزی کنترل می‌شود. رابط کاربری استفاده آسان و راحتی دارد، هرچند راننده باید حین حرکت خودرو، در لمس آیکون‌های کوچک کمی دقت به خرج دهد. با این وجود، سیستم آلفا مملو از قابلیت‌های مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسیریابی Tom Tom، یکپارچه‌سازی اندروید اوتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

در مقابل راننده، غربیلک سه‌شاخه فرمان به صورت دی-کات طراحی شده و دکمه‌های کنترلی روی دو شاخه آن دیده می‌شود. لوگوی معروف آلفا رومئو در قسمت وسط و نشان کوادریفولیو در شاخه پایین در حصار تزئینات کرومی جاسازی شده است. دکمه قرمزرنگ استارت موتور نیز زیر شاخه سمت چپ فرمان خودنمایی می‌کند. نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، وظیفه نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به راننده را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: بررسی آلفارومئو ۳۳ استراداله

آپشن ها و امکانات

آلفارومئو برای محصول خاص و تولید محدود خود فهرست کاملی از امکانات و تجهیزات را برای ایمنی و رفاه راننده و سرنشینان در نظر گرفته است.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرمکن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

قیمت آلفارومئو جولیا کوادریفولیو در بازار

نمای عقب آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ۲۰۲۴ در دو تریم معمولی و صدمین سالگرد به ترتیب با قیمت ۸۱،۸۵۵ و ۸۸،۵۰۵ دلار روانه بازار شده است. جولیا QF علاوه بر ظاهر جذاب و امروزی، از قوای فنی عالی برخوردار است و جزو بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به شمار می‌آید. کادیلاک CT4-V بلک وینگ، مرسدس AMG C63 و بی ام و M3 اصلی‌ترین رقبای این خودرو در بازار هستند.

درخواست فروش خودرو

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45