Loading...

مرسدس بنز G کلاس برقی با 588 اسب بخار قدرت معرفی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69292
1403/02/05
6052

مرسدس بنز G کلاس برقی با 588 اسب بخار قدرت معرفی شد

مرسدس بنز G کلاس برقی با 588 اسب بخار قدرت معرفی شد

مرسدس بنز سرانجام رسماً G کلاس تمام الکتریکی را معرفی کرده است. این اولین خودروی الکتریکی مرسدس محسوب می‌شود که از استراتژِی نام‌گذاری جدید این شرکت استفاده می‌کند و بجای نام EQG که انتظارش را داشتیم، G580 EQ نامیده شده است. این خودرو از قوای محرکه چهار موتوره بهره می‌برد که هر موتور 147 اسب بخار قدرت دارد و مجموعاً 588 اسب بخار قدرت و 1165 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این نیرو، G580 ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما به گفته مرسدس، اولویت اصلی این خودرو آفرود است و از G کلاس بنزینی بهتر عمل خواهد کرد.

هرکدام از چهار موتور الکتریکی G580 EQ گیربکس دو سرعته اختصاصی خود را دارند و به قفل دیفرانسیل سنتی هم نیازی نخواهد بود زیرا از کنترل مجزای موتورها برای عبور از شرایط سخت استفاده می‌شود. به لطف این ویژگی‌ها، G کلاس الکتریکی می‌تواند از شیب 35 درجه بالا برود. همچنین به لطف عایق‌بندی کامل باطری و قطعات پیشرانه، خودرو می‌تواند تا عمق 85 سانتی‌متری آب حرکت کند که 15 سانتی‌متر از G کلاس بنزینی بیشتر است. دیگر ویژگی‌های آفرودی G کلاس الکتریکی عبارت‌اند از G-Turn که قابلیت چرخش تانکی را فراهم می‌کند، G-Steering که با چرخاندن خودرو حول یک چرخ دایره چرخش را بسیار کاهش می‌دهد و حالت خزش که برای پیمودن مسیرهای سخا طراحی شده و می‌تواند سرعت را تا حد پیاده‌روی کاهش دهد.

G580 EQ در بیرون غیر از جلوپنجره مسدود و جعبه پشت بجای چرخ زاپاس برای قرار دادن کابل شارژ، کاملاً شبیه G کلاس بنزینی است و حتی روی همان شاسی نردبانی ساخته شده اما در اینجا باطری 116 کیلووات ساعتی که از سدان EQS گرفته شده، به جزئی از ساختار شاسی تبدیل شده تا استحکام را افزایش دهد. این خودرو با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا 470 کیلومتر را طی کند که با توجه آیرودینامیک ضعیف (ضریب درگ از 0.48 نسخه بنزینی به 0.44 Cd کاهش پیدا کرده اما هنوز هم وحشتناک است) و وزن فوق‌العاده 3085 کیلوگرمی که 600 کیلوگرم از G500 بنزینی بیشتر است مناسب به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ سریع حداکثر 200 کیلوواتی هم برخوردار است.

G580 EQ در داخل با جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز و نورپردازی داخلی ارائه می‌شود و جا لیوانی‌ها با کنترل دما، سیستم صوتی فراگیر برمستر و سیستم دوربین کاپوت شفاف هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. قیمت پایه G کلاس برقی در آلمان از 142,622 یورو آغاز می‌شود که بین G500 و G63 بنزینی قرار می‌گیرد اما با سفارش آپشن‌هایی مثل‌ تریم AMG Line که رینگ‌های 20 اینچی AMG، پله رکاب‌ها و غربیلک فرمان D شکل اسپرت را به همراه دارد، این رقم به‌سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته مرسدس بنز G کلاس برقی با 588 اسب بخار قدرت معرفی شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.