Loading...

فروش نسل جدید تویوتا کمری آغاز شد، خودرویی که هنوز در ایران غایب است

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69323
1403/02/06
5663

فروش نسل جدید تویوتا کمری آغاز شد، خودرویی که هنوز در ایران غایب است

فروش نسل جدید تویوتا کمری آغاز شد، خودرویی که هنوز در ایران غایب است

این روزها فروش نسل جدید تویوتا کمری در آمریکای شمالی آغاز شده است. نسخه جدید این سدان محبوب ژاپنی با کد XV80 شناخته می‌شود و برای نخستین بار در نوامبر 2023 معرفی شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با وجود محبوبیت بالای تویوتا کمری در ایران، این خودرو هنوز در لیست وارداتی‌های جدید بازار قرار نگرفته است.

نسل جدید کمری براساس نوسازی عمیق و جامع مدل قبلی یعنی سری XV70 توسعه یافته است؛ بنابراین می‌توان گفت که با یک مدل اصلاح شده روبرو هستیم. هر دو خودرو براساس پلتفرم TNGA-K توسعه یافته‌اند اما مدل جدید یعنی XV80، درب‌ها و گلگیرهای کاملا جدیدی دارد.

تویوتا کمری

نسل جدید تویوتا کمری، ظاهری شبیه به نسخه‌های جدید تویوتا پریوس دارد و الگوی C‌ شکل چراغ‌ها را در این خودرو می‌بینیم. همچنین قطعات جلوپنجره به جای فلز، از پلاستیک ساخته شده‌اند. سراگزوزهای دوگانه نیز از خودرو حذف شده‌اند، چرا که دیگر امکان سفارش سدان میان‌رده تویوتا با موتور V6 وجود ندارد.

مشخصات فنی تویوتا کمری جدید

بالاترین نسخه تویوتا کمری در حال حاضر از قوای فنی هیبریدی استفاده می‌کند. قوای هیبریدی کمری از ترکیب موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی و موتور الکتریکی تشکیل شده است که البته امکان شارژ مستقل آن وجود ندارد. دو موتور الکتریکی نیز در گیربکس CVT‌ خودرو قرار گرفته‌اند تا فرآیند انتقال قدرت را تسریع کنند. در نسخه‌های تمام چرخ محرک کمری، یک موتور الکتریکی دیگر نیز روی دیفرانسیل عقب خودرو قرار گرفته است که البته در تمامی لحظات فعال نمی‌شود. حداکثر قدرت تیپ دیفرانسیل جلو 225 اسب‌بخار است، در حالی که نسخه چهارچرخ محرک 232 اسب‌بخار قدرت دارد. البته تویوتا کمری به لطف جایگزینی موتور V6 با پیشرانه هیبریدی، اکنون سوخت کمتری مصرف می‌کند.

موتور هیبریدی

در حال حاضر قیمت تویوتا کمری برای نسخه‌های اولیه با رینگ 16 اینچی حدود 24800 دلار (یک میلیارد و 600 میلیون تومان) است. با این حال اگر رینگ‌های 19 اینچی، سقف پانوراما و قوی‌ترین پیشرانه‌ها را بخواهید، باید 45 هزار دلار (دو میلیارد و 900 میلیون تومان) برای خرید سدان تویوتا بپردازید.