Loading...

معرفی رم RHO، جایگزین TRX با پیشرانه 6 سیلندر 540 اسب بخار

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69325
1403/02/06
4360

معرفی رم RHO، جایگزین TRX با پیشرانه 6 سیلندر 540 اسب بخار

معرفی رم RHO، جایگزین TRX با پیشرانه 6 سیلندر 540 اسب بخار

رم RHO به پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربوی هوریکین مجهز است و با قیمت پایهٔ ۷۲ هزار دلار در صدر خانوادهٔ پیکاپ‌های رم ۱۵۰۰ قرار می‌گیرد.

با کنار رفتن رم TRX، سازندهٔ آمریکایی حالا مدل جدیدی بنام RHO را معرفی کرده است. البته این پیکاپ جایگزین مستقیم TRX نخواهد بود زیرا قدرت و قیمت کمتری دارد اما در صدر خانوادهٔ پیکاپ‌های رم و بالاتر از مدل‌های ربل و پاور واگن قرار خواهد گرفت. زیر کاپوت RHO قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین قرار گرفته است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است.

به لطف این نیرو، پیکاپ جدید رم ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی می‌کند و به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد اما سرعت تنها نقطهٔ قوت RHO نیست. زیر گلگیرهای عظیم این پیکاپ کمک‌فنرهای پرفورمنس تطبیقی بلیشتین بلک هاوک e2 پنهان شده است یعنی همان نمونه‌هایی که در TRX استفاده می‌شد. البته این کمک‌فنرها برای RHO از نو تنظیم شده‌اند زیرا پیشرانهٔ هوریکین حدود ۷۰ کیلوگرم از موتور V8 هلکت سبک‌تر است. این پیکاپ همچنین از بازوهای کنترلی آلومینیومی بالا و پایین، تنظیم مجدد نرخ نوسان فنرها و دیگر ارتقاءها هم بهره می‌برد و ۵ سانتی‌متر فاصله بیشتری از زمین نسبت به دیگر نسخه‌های رم ۱۵۰۰ دارد.

پشت گیربکس RHO یک گیربکس کمکی فول تایم بورگ‌وارنر با قطعات داخلی ارتقاءیافته برای دوام بیشتر و ضریب سنگین قرار گرفته است و در عقب شاهد یک اکسل دانا ۶۰ با دیفرانسیل الکترونیکی هستیم. مهندسان همچنین میزان تراول اکسل عقب را با ۲.۵ سانتی‌متر افزایش به ۳۵.۵ سانتی‌متر رسانده‌اند. در بخش پیشرانه نیز این پیکاپ به سیستم القای هوای جریان بالا با فیلتر هوای استوانه‌ای مجهز شده که برای تمیز کردن به‌راحتی در دسترس خواهد بود. تخلیهٔ دود هم از طریق یک سیستم اگزوز جدید با دو لوله و سر اگزوزهای ۱۲۷ میلی‌متری صورت می‌گیرد.

RHO به خاطر فلاپ‌های گلگیر برجسته، ۲۰ سانتی‌متر عریض‌تر از رم ۱۵۰۰ معمولی است. این فلاپ‌ها افزایش ۱۵ سانتی‌متری فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها با رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۳۵ اینچی را پوشش می‌دهند. رم همچنین برای این پیکاپ کاپوت و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد با جریان هوای بیشتر را در نظر گرفته است. سپرهای فولادی، قلاب‌های بکسل بزرگ و صفحات محافظ هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی پیکاپ آفرودی جدید رم هستند.

هرچند RHO در بیرون خشن به نظر می‌رسد اما در داخل فضای لوکس و راحتی را فراهم می‌کند. صندلی‌های چرمی جلو به تنظیم برقی ۱۲ جهته، گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز هستند و یک پلاک سفارشی حاوی شماره وین و تصویر کرگدن روی کنسول مرکزی نصب شده است. این پیکاپ همچنین از سه صفحه‌نمایش شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴.۵ اینچی با نسل پنجم سیستم Uconnect و نمایشگر ۱۰.۲۵ سرنشین جلو بهره می‌برد.

RHO با اینکه برای پرش از روی تپه‌های شنی طراحی شده اما هنوز هم می‌تواند تا ۳.۸ تن را یدک بکشد و تا ۶۹۰ کیلوگرم را حمل کند. این پیکاپ ۳۰ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند در عمق ۸۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. قیمت این پیکاپ از ۷۲ هزار دلار آغاز می‌شود و هم‌اکنون امکان سفارش آن وجود دارد. رم RHO در سه‌ماههٔ سوم سال جاری به دست خریداران خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاآفرود پیکاپ - وانت داج رم معرف