Loading...

مینی‌ون چشمگیر اکسید E08 در نمایشگاه پکن رونمایی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69362
1403/02/07
6144

مینی‌ون چشمگیر اکسید E08 در نمایشگاه پکن رونمایی شد

مینی‌ون چشمگیر اکسید E08 در نمایشگاه پکن رونمایی شد

برند اکسید متعلق به چری در نمایشگاه خودروی پکن 2024 مینی‌ون کانسپت چشمگیری بنام E08 را رونمایی کرده است. این خودرو یک مینی‌ون یا MPV تام الکتریکی است و بخشی از سری اکسلانتیکس اکسید خواهد بود. E08 اولین خودرویی است که به‌طور مشترک توسط تیم‌های طراحی اکسید در اروپا و شانگهای طراحی شده و بر پایه زبان طراحی Wind Aesthetics 2.0 اکسید شکل گرفته است.

این مینی‌ون چینی طراحی جعبه‌ای شکل بشدت ساده‌ای دارد و برای کاهش ضریب درگ از ویژگی‌هایی مثل دوربین‌های جانبی بجای آینه بهره می‌برد. طراحی جلوی E08 از طرح موسوم به پروانه سایبری اکسید الهام گرفته است درحالی‌که الگوی روی جلوپنجره مسدود با الهام از لوستر طراحی شده است. در طرفین دماغه هم چراغ‌هایی به شکل حرف F خودنمایی می‌کنند.

در پروفیل جانبی خودرو خط کمر بسیار صافی دیده می‌شود و درهای عقب بسیار بزرگ هستند تا هنگام باز شدن دسترسی راحتی را به صندلی‌های ردیف دوم و سوم فراهم کنند. در عقب E08 نیز چراغ‌های بومرنگ شکلی جلب‌توجه می‌کند که به‌صورت دوقسمتی در طرفین درب صندوق و شیشه عقب کار شده‌اند. با توجه به این طراحی چشمگیر، به نظر می‌رسد MPV جدید اکسید برای رقابت با مینی‌ون‌هایی مثل ژپنگ X9 و لی مگا طراحی شده است هرچند که احتمالاً E08 قیمت کمتری خواهد داشت.

اکسید که هم‌اکنون محصولات خود را هم در چین و هم خارج از چین عرضه می‌کند، برند لوکس و پرچم‌دار چری محسوب می‌شود. خودروهای این شرکت در دو دسته عرضه می‌شوند. برند اصلی اکسید خودروهای بنزینی را به فروش می‌رساند درحالی‌که برای خودروهای الکتریکی و هیبرید ژنراتور زیر برند دیگری بنام اکسید اکسلانتیکس در نظر گرفته شده است. احتمالاً مینی‌ون E08 به مدل‌های ES و ET کنونی در سری اکسلانتیکس اضافه خواهد شد. این خودرو احتمالاً روی پلت‌فرم تمام الکتریکی و لوکس چری E0X ساخته خواهد شد و قیمت آن احتمالاً از حدود 250 هزار دلار معادل 34,500 دلار آغاز خواهد شد.

نوشته مینی‌ون چشمگیر اکسید E08 در نمایشگاه پکن رونمایی شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.