Loading...

چری تیگو 8 جدید در نمایشگاه پکن رونمایی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69365
1403/02/07
4885

چری تیگو 8 جدید در نمایشگاه پکن رونمایی شد

چری تیگو 8 جدید در نمایشگاه پکن رونمایی شد

همان‌طور که قبلاً در چرخان اطلاع‌رسانی کرده بودیم، چری نسخه جدید تیگو 8 را در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی کرده است. این خودرو یک فیس‌لیفت کلی روی همان تیگو 8 قبلی است که از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد و مدرن‌تر و چشمگیرتر به نظر می‌رسد. این خودرو قرار است علاوه بر چین، در بازارهای خارج از این کشور هم به فروش برسد.

طراحی بیرونی تیگو 8 جدید با دیگر محصولات چری که هم‌اکنون به فروش می‌رسند متفاوت است. در جلوی خودرو شاهد طراحی دورنگ با تریم مشکی در طرفین جلوپنجره هستیم. در این قسمت همچنین جلوپنجره جدید الماسی دیده می‌شود که بزرگ‌تر نسخه‌های قبلی تیگو 8 به نظر می‌رسد. چری در این خودرو از چراغ‌های جلوی دوقسمتی استفاده کرده است که شامل چراغ‌های نسبتاً باریکی در بالا و چراغ‌های دیگری کمی پایین‌تر می‌شود که در قسمت مشکی‌رنگ ادغام شده و حالت مخفی دارند.

پروفیل جانبی با نمونه کنونی یکسان به نظر می‌رسد هرچند که گفته شده فاصله محوری افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، دستگیره درها نیز با نمونه‌های جدید مخفی جایگزین شده است. رینگ‌های جدید چند پره نیز تکمیل‌کننده ویژگی‌های پروفیل جانبی فیس‌لیفت تیگو 8 هستند. در عقب خودرو هم چراغ‌های جدیدی را می‌بینیم که به هم متصل هستند. با انتقال جا پلاک به روی سپر نیز طراحی این قسمت ساده‌تر شده است.

چری برای داخل فیس‌لیفت تیگو 8 داشبورد کاملاً جدیدی طراحی کرده است که تا حدودی به سمت مدل‌های انرژی نوی این شرکت گرایش دارد. برخلاف نسخه‌های قبلی، در اینجا خبری از نمایشگرهای پیوسته نیست و یک نمایشگر بزرگ مستطیلی در میانه داشبورد دیده می‌شود. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته است. غربیلک فرمان D شکل و شارژر بی‌سیم گوشی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

فعلاً مشخصات فنی تیگو 8 جدید اعلام نشده است اما با توجه به نشان 390T که در عقب خودرو دیده می‌شود، انتظار می‌رود این خودرو همچنان به همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز باشد که در کشورمان در تیگو 8 پرو مکس می‌بینیم. این موتور 251 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. در آینده نیز چری نسخه هیبریدی تیگو 8 جدید را به بازار خواهد فرستاد.

نوشته چری تیگو 8 جدید در نمایشگاه پکن رونمایی شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.