Loading...

نمایشگاه پکن 2024 – چری جیکو J7 جدید با قیمت 50 هزار دلار معرفی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69399
1403/02/08
3227

نمایشگاه پکن 2024 – چری جیکو J7 جدید با قیمت 50 هزار دلار معرفی شد

نمایشگاه پکن 2024 – چری جیکو J7 جدید با قیمت 50 هزار دلار معرفی شد

زیر برند بین‌المللی چری که با نام جیکو شناخته می‌شود در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ از شاسی‌بلند J7 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد.


انتظار می‌رود جیکو تا چند ماه دیگر وارد بازار خودروی بریتانیا شود و اولین محصول آن نیز J7 است که نسخه پلاگین هیبریدی و ریبج شده از چری تانسو ۰۶ به شمار می‌رود. این خودرو احتمالاً تا چند هفته دیگر راهی بریتانیا خواهد شد و قیمت تقریبی آن از ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود. باید دانست جیکو چندی پیش اعلام کرد پیش‌فروش J7 را از ماه آوریل در کشور مالزی شروع خواهد کرد. مشتریان می‌توانند نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک آن را انتخاب نمایند. مطابق گزارش‌ها اولین محموله از چری جیکو J7 در سه‌ماهه سوم امسال به دست مشتریان مالزیایی خواهد رسید.

اما از نظر ظاهری تفاوتی بین چری جیکو J7 و تانسو ۰۶ وجود ندارد و تنها استثنا به حذف لوگوی چری و جایگزینی لوگوی جیکو بجای آن مربوط می‌شود. بد نیست بدانید طول/عرض/ارتفاع چری تانسو ۰۶ به ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۲۶۷۲ میلی‌متر می‌رسد. انتظار داریم چری جیکو J7 نیز همین ابعاد را داشته باشد. وقتی از کناره‌ها به خودروی موردبحث نگاه کنید شاهد طراحی شناور سقف به همراه دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های ۵ پره خواهید بود. سانروف پانورامیک نیز در جیکو J7 وجود دارد.

نیروبخش این شاسی‌بلند چینی پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دو موتور برقی است. حداکثر قدرت پیشرانه به ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۹۰ نیوتون متر می‌رسد و صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد. جیکو J7 از هفت حالت سواری برخوردار است و شعاع حرکتی ترکیبی آن به ۱۲۰۰ کیلومتر می‌رسد هرچند در حالت برقی تنها حدود ۱۰۰ کیلومتر را می‌توان با خودرو پیمود. چری فعلاً مشخصات رسمی قوای محرکه خودروی خود را تائید نکرده است.

از نظر طراحی داخلی نیز تفاوتی بین دو خودروی ذکر شده وجود ندارد و کابین چری جیکو J7 پذیرای دو نمایشگر مربوط به پشت آمپرها و سیستم اطلاعات مرکزی با ابعاد ۱۰.۲۵ و ۱۴.۸ اینچ و فرمان دی کات است. سیستم‌های نیمه خودران سطح ۲ خودرو نیز شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر و پایش نقاط کور هستند. در لیست تجهیزات این خودرو مواردی همچون صندلی‌های گرم و سرد شونده، کنسول مرکزی با کول باکس و… دیده می‌شود. در پایان باید گفت چری سال قبل ۹۳۷,۱۴۸ دستگاه خودرو را صادر نمود که نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۱۰۱ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب ها2024 اخبار خودرو شاسی بلند نمایشگاه پکن