Loading...

نمایشگاه پکن 2024 – آواتر 11 ارتقا یافته با قیمت 42 هزار دلار معرفی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69420
1403/02/08
3576

نمایشگاه پکن 2024 – آواتر 11 ارتقا یافته با قیمت 42 هزار دلار معرفی شد

نمایشگاه پکن 2024 – آواتر 11 ارتقا یافته با قیمت 42 هزار دلار معرفی شد

شرکت آواتر از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ برای رونمایی از نسخه ارتقا یافته آواتر ۱۱ با قیمت حدود ۴۲ هزار دلار استفاده کرده است.
آواتر 11

این شاسی‌بلند جدیدترین نسخه از آواتر ۱۱ به شمار می‌رود و در ۴ نسخه عرضه خواهد شد. قیمت ارزان‌ترین مدل از حدود ۴۲ هزار دلار شروع شده و به حدود ۵۴ هزار دلار می‌رسد. البته چینی‌ها از اعمال تغییرات اساسی در این خودرو خودداری کرده و تنها روی ارائه تجهیزات لوکس و سطح بالا تمرکز کرده‌اند.

همانند آواتر ۱۲ که چندی پیش خبر رونمایی از آن در پدال منتشر شد، آواتر ۱۱ با رنگ طلایی فلورسنت ویژه‌ای در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. این رنگ از رنگریزه هایی با قابلیت تغییر رنگ استفاده می‌کند و توانایی جذب طول‌موج‌های خاصی از نور را دارد که نتیجه آن تغییر رنگ خودرو از زوایای مختلف خواهد بود. آواتر ۱۱ بر پایه پلتفرم EP1 شکل گرفته و بسته به مدل انتخابی از یک یا دو موتور برقی با شعاع حرکتی ۵۸۰ تا ۷۳۰ کیلومتر بهره می‌برد. قوای محرکه درایو وان هواوی در حالت تک و دو موتوره به ترتیب ۳۰۸ تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ تا ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌کنند. این خودرو می‌تواند در عرض ۳.۹ تا ۶.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خریداران همچنان امکان انتخاب باتری ۹۰ یا ۱۱۶ کیلووات ساعتی با توانایی شارژ سریع ۷۵۰ ولتی را دارند.

در کابین آواتر ۱۱ طرح رنگی بنفش و سفید خودنمایی می‌کند. تریم طلایی نیز با همان رنگ بدنه هماهنگی بالایی دارد. نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی شاسی‌بلند به‌روز شده آواتر از عملکرد جداسازی نمایشگر سود می‌برد و اطلاعاتی همچون ناوبری و بازی‌های ویدئویی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. امکان استفاده از دستورات صوتی برای کنترل برخی ویژگی‌ها نیز وجود دارد. در جلوی چشمان راننده نیز پشت آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار دارد.

تمامی نسخه‌های جدید آواتر ۱۱ به سیستم صوتی مریدیان با ۲۵ بلندگو مجهز هستند. این خودرو همچنین برای اولین بار از آمپلی‌فایر PA3 DSP با قدرت خروجی ۲۰۱۶ وات سود می‌برد. یکی از انتقادات وارده به این خودرو صندلی‌های سفتی بود که در درازمدت باعث ناراحتی سرنشینان می‌شدند و به همین خاطر آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ از صندلی‌های چرمی نرم‌تر سود می‌برد. همه مدل‌های این خودرو دارای صندلی‌های جلوی جاذبه صفر هستند درحالی‌که صندلی‌های عقب نیز به گرم‌کن و سردکن مجهز شده‌اند.

به لیست تجهیزات آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ باید سیستم پیشگیری از برخورد را اضافه کرد. سیستم جلوگیری از برخورد با موانع جانبی نیز پوشش گسترده‌تری را برای پایش اطراف خودرو فراهم می‌کند که نتیجه کلی این سیستم‌ها ارائه تجربه سواری ایمن‌تری خواهد بود. این سیستم در سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت کار می‌کند و با تشخیص مانع در کناره‌های خودرو با تصحیح مسیر حرکت به جلوگیری از برخورد با آن کمک خواهد کرد. در پایان باید گفت شرکت آواتر توسط چانگان و نیو تأسیس شد و مدیر طراحی آن نیز آقای نادر فقیه زاده است. البته شرکت نیو در ادامه راه از همکاری با چانگان منصرف شد و جای خود را به CATL دارد، شرکتی که هم‌اکنون ۱۷ درصد سهام آواتر را در اختیار دارد. ۴۰ درصد از سهام به چانگان اختصاص داشته و شرکت هواوی نیز سیستم‌های الکترونیکی آن را تأمین می‌کند. سبد محصولات این شرکت فعلاً شامل شاسی‌بلند آواتر ۱۱ و سدان آواتر ۱۲ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب ها2024 اخبار خودرو الکتریکی نمایشگاه پکن