Loading...

هاوال رپتور، شاسی‌بلند آفرود هیبرید یا دیفندر چینی با نام آمریکایی!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69466
1403/02/09
1919

هاوال رپتور، شاسی‌بلند آفرود هیبرید یا دیفندر چینی با نام آمریکایی!

هاوال رپتور، شاسی‌بلند آفرود هیبرید یا دیفندر چینی با نام آمریکایی!

هاوال رپتور یک شاسی‌بلند آفرودی است که صرفاً با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی ۱.۵ لیتری تولید می‌شود و قیمت پایهٔ ۲۳ هزار دلاری دارد.
هاوال رپتور

شرکت چینی هاوال متعلق به گریت وال از اواسط سال گذشته عرضهٔ شاسی‌بلند آفرودی جدیدی بنام رپتور را آغاز کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ نسخهٔ جدید آن را با ارتقاءها جزئی معرفی کرده است. این خودرو در چهار تیپ مختلف با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و قیمتی از ۱۶۵,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳ هزار دلار تا ۱۹۲,۸۰۰ یوآن معادل ۲۶,۶۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

طراحی بیرونی رپتور نسبت به قبل تغییری را تجربه نکرده اما فاصلهٔ خودرو با زمین از ۲۰۰ میلی‌متر به ۲۲۱ میلی‌متر و قابلیت حرکت در آب از ۵۶ سانتی‌متر به ۵۸ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، زاویهٔ حمله از ۲۴ درجه به ۲۵ درجه، زاویهٔ فرار از ۳۰ درجه به ۳۲ درجه و زاویهٔ شکست از ۱۹ درجه به ۲۰ درجه افزایش پیدا کرده است. رینگ و لاستیک‌های استاندارد این شاسی‌بلند چینی از نوع ۱۹ اینچی ۲۲۵ است اما نمونه‌های ۱۸ اینچی ۲۶۵ هم قابل سفارش خواهد بود. هاوال همچنین دو رنگ بیرونی جدید بنام زرد طوفانی و خاکستری جیانگ‌نان را هم برای این ماشین ارائه کرده است.

رپتور ۴,۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۴۳ میلی‌متر ارتفاع دارد که ۲۱ میلی‌متر افزایش ارتفاع را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد. فاصلهٔ محوری خودرو هم ۲,۷۳۸ میلی‌متر است. هاوال برای این شاسی‌بلند آفرودی هفت حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اقتصادی، اسپرت، برفی، شنی، گل‌ولای و چهارچرخ محرک را در نظر گرفته است. رپتور صرفاً با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی در جلو و عقب تشکیل شده است.

پیشرانهٔ بنزینی ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور الکتریکی جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی عقب ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این قوای محرکه از طریق یک گیربکس دو سرعتهٔ DHT صورت می‌گیرد و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. شتاب صفرتاصد این شاسی‌بلند چینی هم بسته به تیپ بین ۶ تا ۶.۲ ثانیه اعلام شده است.

هرچند قوای محرکه در هر چهار تیپ یکسان است اما دو تیپ اول به پکیج باطری ۱۹.۰۹ کیلووات ساعتی مجهز هستند درحالی‌که دو تیپ بالایی از باطری‌های بزرگ‌تر ۲۷.۵۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برند. به همین دلیل، برد تمام الکتریکی دو تیپ اول ۱۰۲ کیلومتر است درحالی‌که این رقم در دو تیپ دوم به ۱۴۵ کیلومتر می‌رسد. شعاع حرکتی کلی رپتور هم بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده است. باطری‌های این ماشین در هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می‌تواند از ۳۰ تا ۸۰ درصد را ظرف ۲۸ دقیقه شارژ کند.

در داخل رپتور برای مدل ۲۰۲۴ تغییری صورت نگرفته و همچنان همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی و هدآپ دیسپلی ۹ اینچی ارائه می‌شود. بااین‌حال، هاوال یک رنگ مشکی داخلی جدید را برای شاسی‌بلند خود در نظر گرفته است. در دو تیپ بالایی هم گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و چراغ‌های کمپینگ ارائه می‌شود. رپتور همچنین با استفاده از ۱۱ سنسور، از سیستم کمک‌رانندهٔ سطح دو پلاس بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاآفرود شاسی بلند معرفی خودرو هاوال هیبریدی