Loading...

بوگاتی ویرون اتوبات ادیشن به حراج گذاشته شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69549
1403/02/10
5801

بوگاتی ویرون اتوبات ادیشن به حراج گذاشته شد

بوگاتی ویرون اتوبات ادیشن به حراج گذاشته شد

این نسخه خاص با الهام از مجموعه فیلم‌های سینمایی «تبدیل‌شوندگان» طراحی شده است.

بوگاتی در طی ۱۰ سال حدود ۴۵۰ دستگاه ویرون تولید کرد که هر یک به‌نوبه خود، خاص و منحصربه‌فرد بودند. با این همه، برخی خریداران متمول باز هم چیزی بیشتر می‌خواستند، چیزی که حتی ۴۹۹ خریدار دیگر هم مانند آن را نداشته باشند. خوشبختانه برای آن‌ها، بوگاتی در شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی محصولاتش توانایی بالایی داشت و توانست با این سیاست فروش، مدل‌های بسیار کمیابی از ابرخودروی ویرون را تولید کند.

یکی از این مدل‌های خاص، گرنداسپرت ویتس آتوبات به شمار می‌رود که با الهام مجموعه فیلم‌های سینمایی تبدیل‌شوندگان طراحی شده است. بدنه خارجی این خودرو به دو قسمت تقسیم شده که بخش بالایی آن شامل رنگ آبی روشن و خط‌کشی‌های انتراعی به‌همراه طراحی لوگوی ربات‌های خوب فیلم، آتوبات‌ها، می‌شود. بخش پایینی بدنه تماما از جنس فیبرکربن تهیه شده که برای هماهنگی با بخش بالا، به رنگ آبی‌تیره مزین شده است. رینگ‌های آلیاژی این مدل با توکاری آبی نفتی هم بخش‌های فلزی ربات‌های مبدل را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند.

تم سینمایی ویرون آتوبات به درون خودرو هم رسوخ کرده است. تمام تودوزی‌های کابین به‌همراه کنسول میانی، پنل داخلی درها و… از همان پالت رنگی بدنه استفاده می‌کنند. در بخش میانی صندلی‌ها هم، جایی که تاکنون با لوگوی EB یا فیل بوگاتی مزین می‌شد، لوگوی آتوبات‌ها نقش بسته است.

حراجی مشهور «RM سادبیز» مسئولیت فروش ویرون آتوبات را برعهده گرفته و کارکرد ابرخودروی ۱,۲۰۰ اسب بخاری را برابر ۵,۱۲۰ کیلومتر اعلام کرده اما از اعلام رقم اولیه حراج خودداری کرده است. بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس به یک پیشرانه ۱۶.۴ لیتری W16 چهارتوربو مجهز شده است که آن را درعرض ۲.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این رودستر هم برابر ۴۰۸.۸۴ کیلومتر بر ساعت اندازه‌گیری شده است.

بوگاتی نسخه‌های ویژه دیگری هم از ویرون تولید کرده است که از این میان می‌توان به «لوربلونس»، «سنگ بلو»، «برنار ونت» و مجموعه دوازده‌تایی افسانه‌های بوگاتی اشاره کرد. این ابرخودرو، میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ در «مولشهایم» فرانسه تولید می‌شد. برنامه تاپ‌گیر به مجری‌گری «جرمی کلارکسون»، ویرون را به‌عنوان خودروی برتر دهه آغازین قرن ۲۱ انتخاب کرد. ویرون که خود جایگزین سوپراسپرت EB110 شده بود، بعدها با مدل شیرون جایگزین شد و به خاطره‌ها پیوست. نظر شما درباره این مدل افسانه‌ای چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هابوگاتی ویرون حراج هایپرکار