Loading...

پیشرانه V12 جانشین فراری 812 سوپرفست تا 10 هزار rpm دور می‌گیرد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69550
1403/02/10
8320

پیشرانه V12 جانشین فراری 812 سوپرفست تا 10 هزار rpm دور می‌گیرد

پیشرانه V12 جانشین فراری 812 سوپرفست تا 10 هزار rpm دور می‌گیرد

درحالی‌که جانشین فراری ۸۱۲ سوپرفست چند روز دیگر معرفی خواهد شد، تصویری جاسوسی ردلاین ۱۰ هزار rpm پیشرانهٔ V12 آن را نشان داده است.

جانشین فراری ۸۱۲ سوپرفست که فعلاً با کد F167 شناخته می‌شود و نام نهایی آن هنوز مشخص نیست، به پیشرانه‌ای مجهز خواهد بود که بالاترین ردلاین را در تاریخ مدل‌های تولیدی این برند ایتالیایی خواهد داشت. این موضوع از روی یک تصویر جاسوسی مشخص شده که توسط یک عکاس هلندی گرفته شده است. عکس موردبحث صفحه آمپر تمام دیجیتالی را نشان می‌دهد که در آن دورسنج موتور با حداکثر ۱۰ هزار rpm دیده می‌شود. در این دورسنج، عدد ۱۰ به رنگ قرمز است که نشان‌دهندهٔ ردلاین ۱۰ هزار rpm موتور خواهد بود.

این ردلاین از تمام نسخه‌های ۸۱۲ بیشتر است. ردلاین نسخهٔ اولیه یا همان سوپرفست این خودرو روی ۸,۹۰۰ rpm محدود شده بود درحالی‌که در نسخهٔ کامپتیزیونه موتور می‌توانست تا ۹,۵۰۰ rpm دور بگیرد. فراری در فوریهٔ ۲۰۲۲ پذیرش سفارشات خرید ۸۱۲ را متوقف کرد و قرار است جانشین آن چند روز دیگر در حاشیهٔ گرند پری فرمول یک میامی رونمایی شود. گفته شده این خودرو رسماً در تاریخ ۲ می برابر با ۱۳ اردیبهشت معرفی خواهد شد. طبق شایعات، این فراری جدید ۸۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که یعنی ۵۰ اسب بخار از سوپرفست بیشتر خواهد بود. برای یادآوری، ۸۱۲ کامپتیزیونه ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

F167 که انتظار می‌رود در نسخه‌های کوپه و روباز در میامی رونمایی شود، باید بسیاری از ویژگی‌های اختصاصی کامپتیزیونه مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و جدیدترین نسخهٔ کنترل لغزش جانبی فراری را قرض بگیرد. هرچند شایعاتی به توسعهٔ یک نسخهٔ تولید محدود و ویژه از این خودرو با گیربکس دستی اشاره کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسند صحت داشته باشند و به‌احتمال‌زیاد F167 به گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ساخت مگنا مجهز می‌شود که جایگزین نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی خواهد شد. این گیربکس که ۸DCL900 نام دارد، اولین بار در SF90 برای کاربردهای موتور وسط و موتور جلو معرفی شد و در روما و ۲۹۶ هم مورداستفاده قرار گرفت.

به گفتهٔ مگنا، این گیربکس که به‌صورت ترنس‌اکسل در عقب نصب می‌شود، می‌تواند تا ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحمل کند که حدود ۲۰۰ نیوتن متر از ۸۱۲ کامپتیزیونه بیشتر است. با توجه به مقررات آلایندگی که هرروز سخت‌تر می‌شوند، F167 می‌تواند آخرین محصول V12 فراری باشد. فعلاً مشخص نیست که موتور دوازده سیلندر F140 این شرکت هیبریدی خواهد شد یا نه ولی میدانیم که فراری تا بعد از سال ۲۰۳۰ همچنان به تولید پیشرانه‌های بنزینی ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاتصاویر غیررسمی/جاسوسی سوپراسپرت