هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی؛ سطح جدید از ماجراجویی آفرود

هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی؛ سطح جدید از ماجراجویی آفرود

هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی؛ سطح جدید از ماجراجویی آفرود

هوندا CRF1100L Africa Twin ES با سیستم تعلیق الکترونیکی همچنان در دسترس است و نسخه سال ۲۰۲۵ با رنگ‌بندی و جزئیات ظاهری به‌روزرسانی شده، عرضه می‌شود. این مدل ترکیبی از توان موتور قدرتمند، فناوری پیشرفته و طراحی ارگونومیک است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و سفرهای آفرود تبدیل کرده‌است. هوندا تویین آفریکا جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیت ران – الهام زهره وند: در نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت میلان (EICMA 2025)، هوندا نسخه CRF1100L Africa Twin ES مجهز به سیستم تعلیق الکترونیکی را برای مدل سال ۲۰۲۵ با رنگ‌بندی و جزئیات ظاهری به‌روزرسانی شده، عرضه کرده‌است. این مدل پیشرفته با حفظ راحتی و کنترل بالا در مسیرهای ناهموار، تجربه‌ای مدرن و مهیج از موتورسیکلت‌های آفرود-تورینگ ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بیت ران به نمایشگاهِ بین‌المللی موتورسیکلت میلان، هوندا در این محصول روی ارتقای سیستم تعلیق تمرکز ویژه‌ای داشته‌است. CRF1100L ES مجهز به سیستم Showa EERA است که امکان تنظیم الکترونیکی دامپینگ فشردگی و بازگشت را در جلو و عقب فراهم می‌کند. این تعلیق در شرایط مختلف رانندگی پاسخ سریع و دقیق دارد و راننده، می‌تواند بدون توقف و حتی در حین حرکت، تنظیمات مورد نیاز را از طریق نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی تغییر دهد. همچنین، پیش‌تنیدگی فنر عقب نیز قابل تنظیم است و تجربه‌ای نرم و راحت را در مسیرهای طولانی و ناهموار فراهم می‌کند.

در ادامه با این موتورسیکلت آفرود-تورینگ از هوندا آشنا شوید.

بیشتر بدانید: کراس اوور سوزوکی SV-7GX ۲۰۲۶؛ چهره تازه موتورسیکلت‌های چندمنظوره
بیشتر بدانید: کاوازاکی Ninja ZX-10RR ابرسوپر‌سپرت با تکنولوژی پیست و آیرودینامیک ارتقا‌یافته
در کانال آپارات بیت ران ببینید:

پیشرانه هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی همان موتور ۱,۰۸۴ سی‌سی دو سیلندر موازی با میل‌لنگ ۲۷۰ درجه است که توان تولیدی حدود ۱۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. این موتور با سیستم گاز یار (Throttle-By-Wire) و ۶ مود رانندگی مختلف همراه‌است و با کمک کنترل کشش و سیستم ضدچرخ‌زنی، عملکرد قابل اعتماد و کنترل‌پذیر در مسیرهای خاکی و جاده‌ای را تضمین می‌کند. سیستم ترمز مجهز به دیسک دوبل در جلو و دیسک عقب همراه‌با ABS Cornering عملکرد مطمئنی را در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده، ارائه می‌دهد.

از نظر طراحی، نسخه ES دارای فِیرینگ و کاورهای جانبی بازنگری شده، چراغ‌های LED کامل و شیشه جلو قابل تنظیم در پنج موقعیت است. که افزون‌بر زیبایی ظاهری، جریان هوا و راحتی راننده‌را بهبود می‌بخشد. چرخ‌ها با رینگ‌های ۲۱ اینچ جلو و ۱۸ اینچ عقب مجهز به تایرهای تیو‌بِلس طراحی شده‌اند که تعمیر و نگهداری در مسیر را آسان می‌کند. ارتفاع زین بین ۸۲۵ تا ۸۸۵ میلی‌متر متغیر است و وزن مدل ES حدود ۲۳۳ کیلوگرم است.

بیشتر بدانید: هوندا WN7 رونمایی شد؛ اولین موتورسیکلت برقی فول‌سایز هوندا با طراحی frameless

هوندا CRF1100L Africa Twin ES با دو گزینه گیربکس عرضه می‌شود؛ نسخه دستی ۶ سرعته و نسخه دوکلاچه (DCT) که انتخاب بین سواری آفرود یا استفاده‌ی شهری را راحت می‌کند. نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی افزون‌بر تنظیمات تعلیق، امکان اتصال به گوشی هوشمند از طریق Apple CarPlay و Android Auto را فراهم کرده‌است و تمامی اطلاعات سفر، مسیریابی و اعلان‌ها را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی

قیمت هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی

براساس اعلام رسمی، قیمت مدل دستی با تعلیق الکترونیکی در اروپا حدود ۱۶,۳۹۰ یورو و نسخه DCT حدود ۱۷,۵۹۰ یورو است. عرضه جهانی بسته به منطقه متفاوت خواهد بود، اما مدل‌های ES برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در بازارهای اروپایی در دسترس خواهند بود.

با ترکیب موتور قدرتمند، تعلیق الکترونیکی پیشرفته، نمایشگر لمسی و سیستم‌های الکترونیکی جامع، CRF1100L Africa Twin ES یک گزینه‌ی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، سفرهای طولانی و مسیرهای ناهموار است و به‌طور چشمگیری راحتی و کنترل راننده را در تمامی شرایط افزایش می‌دهد.

بیشتر بدانید: یاماها TRACER 7 GT Y-AMT رونمایی شد؛ تورینگ اسپرت با فناوری خودکار
بیشتر بدانید: کاوازاکی نینجا ZX-25RR مدل ۲۰۲۵ به ایران رسید؛ مشخصات قاتل ۲۵۰CC‌ها
در کانال آپارات بیت ران ببینید:
تست قدرت واقعی شاهین CVT روی داینو! | مقایسه شاهین دنده‌ای و اتومات
پارس نوآ سدان جدید پارس خودرو یا ال ۹۰ جدید چگونه است؟
تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
بررسی و تست دنا پلاس توربو اتوماتیک
تست و بررسی تخصصی چانگان CS55 Plus در جاده 
رازهای پژو پارس با موتور جدید ؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
تست دنا جوانان با موتور EFP 
مقایسه و تست شاهین و تارا : برنده کدامیک است؟
درگ ایرانی با فرانسوی: تست ریرا در برابر پژو ۲۰۰۸ کدام خودرو سریع‌تر است؟
بهترین راهنمای خرید سمند سورن
تست و بررسی تخصصی چانگان CS55 Plus ؛ در جاده، در دل پیچ‌ها
کارخانه هلیکوپترسازی بل و داستان راه‌اندازی خط تولید آن در ایران
داستان نامگذاری شرکت مزدا و پایه گذار آن که عاشق ایران بود
بهترین راهنمای خرید ام‌وی‌ام | X22 معمولی یا پرو؟ یا اصلاً X33 کراس؟

نوشته هوندا تویین آفریکا CRF1100L با تعلیق الکترونیکی؛ سطح جدید از ماجراجویی آفرود اولین بار در بیت‌ ران. پدیدار شد.