مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای جایگزینی موتورسیکتهای فرسوده با موتورسیکتهای برقی، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و با موتور سیکلتهای بنزینی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی تخصیص مییابد.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شرکت نیرو موتور، فرشاد مقیمی معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید اول آذر 1404 از این شرکت، اظهار داشت: هدف از حضور در کارخانه نیرو موتور اولا تشکر و قدردانی از زحمات جناب آقای جلیل مجاهد (موسس نیرو موتور) و همکارانشان است که در شرایط کنونی مجدانه سعی در رونق تولید و صنعت ایران عزیز دارند. همچنین ایشان در انجمن موتورسیکلت واقعا نقش مهمی ایفا مینمایند که صنعت موتور سیکلت کمک شایانی میکند.
وی در ادامه افزود: دلیل دیگر حضور در کارخانه نیروتور بحث نوسازی ناوگان است که طبق دستور رییس جمهور باید به سمت مصرف بهینه حرکت کنیم و باتوجه به اقدامات انجام شده تا کنون، مسائل مربوط به اسقاط موتورسیکلت ساختارمند و هدفمند شده است بنابراین برنامه صنعت موتور سیکلت و کارخانه گروه صنعتی نیرو موتور برای سال ۱۴۰۵ باید هم بر اساس نیاز بازار و هم بر اساس جایگزینی موتور سیکلتهای جدید و فرسوده باشد.
دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت داخل و بومی سازی باید گفت که در شرایط کنونی کشور هر تولید کنندهای که به مقوله تولید صنعتی اهتمام دارد ، به نوعی تولید خرد میکند و هرکس که تولید خرد کند قابلیت تشخیص بین بد و خوب را بازتولید مینماید و این امر است که میتواند ما را به سمت ایران قوی سوق دهد.
مقیمی در ادامه گفت: اولین میز ساخت داخل در صنعت خودرو شکل گرفت و خوب است که این میز در صنعت موتورسیکلت ایجاد شود. ما به کمک فکری و کارشناسی آقای مجاهد نیاز داریم و اگر به نظر جمعبندی شده کارشناسی رسیدیم حتما تا آخر پای آن میایستیم و با تمام توان به صنعت موتور سیکلت کمک مینماییم و همه توانمان را برای تسهیلگری در این صنعت پای کار خواهیم آورد و کمک به بخش خصوصی را در این حوزه اولویت اصلی قرار خواهیم داد. بنابراین نیاز به یک طرح جامع و هدفمند کارشناسی شده در صنعت موتورسیکلت خواهیم داشت که انشاءالله با کمک کارشناسان و فعالان این صنعت آن را تدوین خواهیم کرد.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگران جوان، 20 آذر 1404 فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت در خصوص آخرین وضعیت نوسازی موتورسیکلتهای فرسوده اظهار داشت: در حوزه موتور سیکلت، تسهیلاتی برای خرید موتور سیکلتهای بنزینی و برقی پیشبینی شده که هدف آن حمایت از راکبان و ترویج استفاده از وسایل نقلیه سالمتر است.
وی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی برای نوسازی ناوگان فرسوده موتورسیکلت گفت: مبلغ تسهیلات: ۱۵۰ میلیون تومان است که از بانکهای عامل قرض الحسنه مهر و بانک تجارت با مدت بازپرداخت ۳۶ ماه و نرخ بهره ۴ درصد پرداخت میشود.
مدنی گفت: این تسهیلات به راکبان این امکان را میدهد که با شرایط مالی مناسبتری، موتور سیکلتهای بنزینی خریداری کنند. به عنوان مثال، اگر شما تصمیم به خرید یک موتور سیکلت با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان بگیرید، میتوانید این مبلغ را از یکی از بانکهای مذکور وام بگیرید و در طی ۳ سال به صورت اقساطی بازپرداخت کنید.
وی در خصوص تسهیلات موتور سیکلتهای برقی هم گفت:۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود صفر درصد و با مدت زمان بازپرداخت ۶ ماه پرداخت میشود.
مقیمی گفت: استفاده از موتور سیکلتهای برقی به عنوان یک گزینه پایدار و کمهزینه در نظر گرفته شده است. با توجه به نرخ بهره صفر درصد، این تسهیلات به راکبان کمک میکند تا بدون نگرانی از هزینههای اضافی، به سمت استفاده از وسایل نقلیه برقی حرکت کنند.
وی افزود: تسهیلات ارائه شده برای خرید موتور سیکلتهای بنزینی و برقی میتواند به رشد بازار این محصولات کمک کند و همچنین به کاهش آلودگی هوا و ترویج وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست منجر شود. با توجه به شرایط مالی مساعد و نرخ بهره پایین، این فرصت مناسبی برای راکبان است تا وسایل نقلیهای با کیفیت و مقرون به صرفه تهیه کنند.
بیشتر بخوانید:
- عزل «عبداالله توکلی لاهیجانی» پس از حضور در نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب توسط وزیر صمت
- ادعای جدید «جلیل مجاهد»: شرکت نیرو موتور سال ۱۳۵۸ با اخذ «یکصد هزار تومان» وام از بانک ملی تاسیس شده است
مدیرمسئول موتورسیکلتنیوز خطاب به دولت: سرمایه مردم را با خرید موتورهای برقی هدر ندهید/ راه نجات تهران جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده نیست؛ بلکه ممنوعیت فروش و تردد در پایتخت است - پیشنهاد طرح ملی تولید موتورسیکلت در ایران به واسطه حاکمیت
- پیشنهاد مدیرمسئول «موتورسیکلتنیوز» به دولت: وقت تصمیم سخت رسیده است؛ از فروش و تردد موتورسیکلتها در پایتخت جلوگیری کنید
- مدیرمسئول موتورسیکلت نیوز: طرح تولید موتورسیکلت توسط خودروسازان میتواند به کنترل بازار منجر شود/ آلایندگی موتورسیکلتهای نوشماره را بررسی کنید/ بزرگترین «مسئولیت اجتماعی» برای مونتاژکنندگان توجه به جان و سلامت موتورسواران است
انتهای پیام/
منبع نیرو موتورباشگاه خبرنگاران جوان برچسب هاآلودگی هوا جلیل مجاهد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فرشاد مقیمی محیط زیست منابع کشور موتور برقی موتورسیکلت الکتریکى موتورسیکلت برقى موتورسیکلت فرسوده نیرو موتور اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین واتس آپ تلگرام اشتراک گذاری از طریق ایمیل چاپ