Loading...

بنلتی از گرندتور ۷۲۰ اسب بخاری خود به نام مولینر باتور رونمایی کرد

دسته بندی : کد خبر :22968
1401/06/11
6142

بنلتی از گرندتور ۷۲۰ اسب بخاری خود به نام مولینر باتور رونمایی کرد

بنلتی از گرندتور ۷۲۰ اسب بخاری خود به نام مولینر باتور رونمایی کرد

برای اولین بار پس از مدت‌ها، بنتلی از یک خودرو جدید با استایلی متفاوت از آنچه که طرفداران او می‌شناختند رونمایی کرده است. این خودرو بنتلی مولینر باتور Mulliner Batur نام داشته که در مونتری کار کالیفرنیا رونمایی شده و حکایت از سبک طراحی محصولات آینده بنتلی دارد.

باتور که نامش را از دریاچه و آتشفشانی در اندونزی گرفته، اولین کار تیم طراحی جدید بنتلی است که توسط آندریاس مینت از سال گذشته کارش را آغاز کرده است. آقای مینت که سال گذشته از آئودی به بنتلی آمده می‌گوید باتور نقش کلیدی در شکل دادن مدل‌های الکتریکی بنتلی دارد.

بنتلی مولینر باتور از نظر طراحی در چند بخش نسبت به زبان طراحی فعلی محصولات بنتلی تغییرات ایجاد کرده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری نسبت به مدل‌های کنونی چراغ‌های ماشین است که دیگر گرد نیست و چراغ های دایره‌ای شکل دو تایی معروف بنتلی در پروفیل جلو حذف شده‌اند و به جای آنها یک چراغ زیبا با سه LED نصب شده که لبه آن تا درون گلگیر جلو امتداد یافته است. طراحی جلوپنجره به نوعی بیانگر آینده‌ جلوپنجره‌های فعلی محصولات بنتلی محسوب می‌شود و در پایین جلوپنجره شاهد طراحی بسیار تهاجمی به صورت ترکیبی با ورودی‌های هوا هستیم. بنتلی مولینر باتور به رینگ‌های ۲۲ اینچی ویژه‌ای مجهز شده و چراغ‌های عقب آن نیز باریک‌تر از محصولات فعلی این برند طراحی شده اند.

مدیر طراحی فعلی بنتلی سال ۲۰۲۱ پس از ۲۵ سال فعالیت در شرکت های مختلف در گروه خودروسازی فولکس واگن مانند آئودی به بنتلی ملحق شد. یکی از شاهکارهای طراحی آندریاس مینت خودروی آئودی ای-ترون بوده است.

همانند آئودی ای-ترون، نقش بنتلی باتور هم مانند یک پل ارتباطی بین گذشته و آینده الکتریکی این برند فوق لوکس بریتانیایی در قالب استراتژی Beyond100 بنتلی است. بنتلی امیدوار است که از سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل شود و تنها خودروهایی برقی تولید کند. البته بنتلی در مولینر باتور از یک موتور بنزینی استفاده کرده است و خبری از موتور الکتریکی در این خودرو نیست، شاید بنتلی قصد دارد در ابتدا سلیقه مالکان ثروتمند خود را در طراحی جدید خود بسنجد و در گامی جلوتر به سراغ موتورهای الکتریکی برود.

همانطور که گفتیم این خودرو فاقد موتور برقی است و به جای موتور برقی، نیروگاه دوست داشتنی و جذاب ۱۲ سیلندر W شکل ۶ لیتری با دو توربوشارژ در زیر کاپوت بنتلی باتور آرامیده است که قادر به تولید ۷۲۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است! این موشک زمین به زمین قدرتمندترین خودروی تاریخ بنتلی بوده که تا به امروز تولید شده است. بنتلی مولینر باتور روی سیستم تعلیق بادی بسیار پیشرفته ای استوار شده است که دارای آنتی رول‌های فعال الکتریکی، دیفرانسیل با محدود کننده لغزش الکترونیکی و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ است.

فضای داخلی بنتلی مولینر باتور چندان متفاوت از محصولات فعلی این برند طراحی نشده است. بنتلی در طراحی فضای داخلی مولینر باتور از خودروی Bacalar که سال گذشته رونمایی شده بود الگوبرداری کرده است. به بیان ساده‌تر طراحی فضای داخلی همان انتظاری است که از بنتلی داریم و بنتلی همانند همیشه از مواد اولیه بسیار با کیفیتی مطابق با سلیقه همه مشتریان استفاده کرده که البته در انتخاب این مواد اولیه اصل سالم ماندن محیط زیست نیز رعایت شده است.

برای فضای داخلی بنتلی مولینر باتور سه انتخاب از مواد پایدار و دوستدار محیط زیست وجود دارد که شامل چرم ایتالیایی و اسکاتلندی و جیر مصنوعی دینامیکاست. تودوزی کف کابین بنتلی مولینر باتور از نخ‌های بازیافتی اجرا شده که اولین بار در تاریخ این کمپانیست. به جای فیبر کربن هم بنتلی از فیبرهای کامپوزیتی طبیعی که از منابع پایدارتر انتخاب شده‌اند استفاده کرده است. بنتلی برخی از اجزای فضای داخلی را به وسیله پرینتر سه بعدی و از جنس طلای ۱۸ عیار تولید کرده است.

بنتلی قصد دارد که تنها ۱۸ دستگاه از مولینر باتور را با قیمت ۲ میلیون دلار تولید کند که همه آنها از قبل فروخته شده‌اند. تولید این خودرو با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و اولین نمونه‌های تولیدی این گرند تور فوق لوکس در سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید.

  • بی‌ام‌و و تویوتا خودروهای سلول سوختی به بازار عرضه خواهند کرد

منبع: motor1