Loading...

دوکاتی کماکان روی دور درآمدزایی و سودآوری است

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :20941
1401/05/21
7943

دوکاتی کماکان روی دور درآمدزایی و سودآوری است

دوکاتی کماکان روی دور درآمدزایی و سودآوری است

ماه‌هاست که شاهد ضربات متعدد به اقتصاد جهانی به واسطه کمبود منابع، قطع زنجیره تامین و افزایش تورم هستیم. موتورسیکلت سازان مطرح جهانی هم که طی دوران همه‌گیری کووید-۱۹ رُشد فروش بی‌سابقه و خیره‌کننده ای را تجربه کرده بودند، طی شش ماهه نخست ۲۰۲۲ دیگر نشانی از آن روزهای رُشد هیجانی فروش ندیدند. اما به نظر می‌آید دوکاتی از این قاعده، مستثنی است و برخلاف رقبا، خوش‌خوشانش، زودگذر نبوده چراکه به گواه آمار، رُشد ۱۵ درصدی درآمد در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ داشته.

دوکاتی سوپراسپرت ۹۵۰دوکاتی دیاول ۱۲۶۰

این موتورسیکلت ساز بولونیایی در مدت ذکر شده، درآمدی بالغ بر ۵۴۲ میلیون یورو داشته که نشان از افزایش ۲۸ میلیون یورویی نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۱ دارد. و این در حالی است که تعداد موتورسیکلت های به فروش رفته از برند دوکاتی در نیمه نخست ۲۰۲۲ که برابر با ۳۳هزار و ۲۶۵ دستگاه اعلام شده، ۱.۲۵۰ دستگاه کمتر از فروش نیمه نخست ۲۰۲۱ بوده است. در واقع با وجود کاهش محسوس در آمار فروش، عایدی این موتورسیکلت‌ساز افزایش چشمگیری داشته. سود عملیاتی این مدت نیز ۶۸ میلیون یورو اعلام شده که ۱۴.۸ درصد بیشتر از شش ماهه نخست ۲۰۲۱ می‌باشد. تداوم کاهش هزینه های سربار و در عین حال، افزایش حاشیه سود محصولات عامل اصلی این رُشد سودآوری اعلام شده است. و بد نیست بدانید میزان درآمدی که دوکاتی در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ داشته، بهترین عملکرد شش ماهه نخست در نزدیک به یک قرن فعالیت این شرکت بوده است.

دوکاتی مانستر ۹۳۷دوکاتی اسکرمبلر ۸۰۰

در این مدت، ایتالیا با سهم ۶هزار و ۲۸ دستگاهی، بهترین بازار دوکاتی بوده و پس از آن، آمریکای شمالی با ۵.۲۳۹ دستگاه، آلمان با ۳.۷۴۵ دستگاه و فرانسه با ۲.۶۴۷ دستگاه، بزرگترین بازارهای هدف دوکاتی در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ لقب گرفتند. البته نکته جالب اینجاست که در مقایسه عملکرد فروش در بازارهای مختلف، بیشترین رُشد در چین اتفاق افتاده. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، ۲.۴۱۱ دستگاه دوکاتی به فروش رفته در چین طی شش ماهه نخست ۲۰۲۲ نشان دهنده رُشد ۱۲ درصدی تقاضا برای تولیدات این موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۱ می‌باشد.

محبوب‌ترین محصول دوکاتی در نیمه نخست ۲۰۲۲ ادونچربایک مولتی‌استردا V۴ بوده و توانسته ۶هزار و ۱۳۹ دستگاه از مجموع فروش این مدت را به خود اختصاص دهد. در کنار محبوبیت بالایی که این سری پرچم‌دار از تولیدات دوکاتی در سطح جهانی داشته، تولیدات ارزان‌قیمت (البته در مقیاس دوکاتی) از جمله مانستر و اسکرمبلر ۸۰۰ نیز نقش پررنگی در جذب خریداران تازه‌کار و همچنین مشتریان دیگر برندها داشته. سری مانستر در شش ماهه نخست فروشی بالغ بر ۴.۷۷۶ دستگاه داشته، عددی که برای مانستر ۸۰۰ معادل ۳.۹۹۹ دستگاه اعلام شده است.

دوکاتی مولتی‌استرادا V2دوکاتی استریت‌فایتر V4

آمار کاملا گویای این هستند که دوکاتی عملکردی کاملا سر تر از رقبا داشته و با توجه به این که برای ۲۰۲۳، قرار محصولاتی بازنگری شده و جدید به تولیدات این موتورسیکلت‌ساز اهل بولونیا اضافه شوند، بعید نیست ۲۰۲۳ نیز یک سال مالی موفقیت‌آمیز برای دوکاتی باشد.

انتهای پیام

نوشته دوکاتی کماکان روی دور درآمدزایی و سودآوری است اولین بار در FarsiCar.com. پدیدار شد.