Loading...

معرفی محصولات مفهومی بیوک در نمایشگاه پکن 2024

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69385
1403/02/07
6648

معرفی محصولات مفهومی بیوک در نمایشگاه پکن 2024

معرفی محصولات مفهومی بیوک در نمایشگاه پکن 2024

جنرال‌موتورز با معرفی این دو محصول به‌دنبال جبران افت فروش خود در چین است.

دیروز در جریان نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، زیربرند جنرال‌موتورز، بیوک، از دو خودروی مفهومی برقی رونمایی کرد که هر دو بر پایه پلتفرم اولتیوم توسعه یافته بودند. الکترا L و الکترا LT دو خودروی جدید این برند هستند که احتمالا به محصولاتی برای بازار چین تبدیل خواهند شد.

شکی در آن نیست که اخیرا عملکرد جنرال‌موتورز در چین افت کرده است. برند بیوک هم قبلا فروش بهتری داشت اما امروز تمام تکیه خود را روی مجموعه مشترک با شرکت «ساک-وولینگ» گذاشته است. پیشتر برندهای شورولت، بیوک و کادیلاک اقبال زیادی داشتند اما با ورود محصولات برقی، علاقه خریداران چینی نسبت‌به آن‌ها کاهش پیدا کرد. به این ترتیب و با وجود تلاش‌های گوناگون، جنرال‌موتورز مدل برقی مناسبی را برای بازار این کشور معرفی نکرده است.

رونمایی از الکترا کانسپت حرکتی در راستای پایان دادن به این روند است. این خودرو توسط شرکت «سایک-جنرال‌موتورز پن آسیا تکنیکال اتوموتیو» تولید می‌شود که از منابع بین‌المللی جنرال‌موتورز سود می‌برد. مدل الکترا L با طول ۵,۰۳۶ میلی‌متر و فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلی‌متری به‌شکل یک سدان فست‌بک طراحی شده است. نسخه نمایشگاهی این خودرو تا حد مناسبی به تولید نزدیک شده است و احتمال می‌رود نسخه تولید انبوه آن در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآید.

این خودرو به ویژگی‌های به‌روزی چون دوربین‌هیا جانبی جایگزین آینه، درهای بدون قاب و کابین مینیمالیست مجهز شده است. سیستم داخلی «ای-کانکنت» هوشمند نمایشگرها هم از هوش‌مصنوعی نیرو می‌گیرد که با دستیار صوتی و پخش‌کننده رایحه درون کابین هماهنگ شده است.

مدل الکترا LT یک شوتیک‌بریک مجهز به جعبه‌سقفی قلمداد می‌شود که به نظر می‌رسد با خط تولید فاصله بیشتری دارد. LT و L تا ستون C شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند؛ از فرورفتگی روی کاپوت گرفته تا دوربین‌های جانبی، فرم یکدست نمای جانبی و طاق بیرون‌زده عقب. هر چند هنوزت تصاویر کابین این مدل منتشر نشده است اما بیوک ادعا می‌کند این خودرو به صندلی‌های ماساژور گرانش صفر، میز چای‌خوری معلق و سقف پانورامیک حساس به نور مجهز شده است.

این خودروی زردرنگ به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده است. روند تقاضای بازار چین نشان می‌دهد مدل‌های شوتینگ‌بریک بازار روبه‌رشدی دارند؛ پس معرفی الکترا LT تصمیم به‌جایی محسوب می‌شود که می‌تواند ورق افول را برای جنرال‌موتورز برگرداند. نظر شما درباره این دو خودرو چیست؟ آیا جنرال‌موتورز در بازار شرق اقبالی پیدا خواهد کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاالکتریکی کانسپت نمایشگاه پکن