Loading...

کامیون جفت محور کمپرسی X5000D آرین دیزل چه مشخصاتی دارند؟

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :67829
1403/01/09
11666

کامیون جفت محور کمپرسی X5000D آرین دیزل چه مشخصاتی دارند؟

کامیون جفت محور کمپرسی X5000D آرین دیزل چه مشخصاتی دارند؟
به گزارش صنعت ماشین،

 شاکمن یکی از قدیمی ترین سازندگان خودروهای تجاری در چین است، که از سال ۱۹۶۸ تا کنون در مسیر تولید محصولات کار و تجاری قدم بر می دارد. مدتی است که آرین دیزل نسبت به عرضه محصولات این شرکت چینی به بازار ایران و با برند شک موتو اقدام کرده است. پس از عرضه کشنده ایکس 5000اکنون کامیون باری ایکس 5000 ال و کمپرسی شک موتو ایکس 5000 دی نیز در حال عرضه به بازار هستند، که در ادامه نگاهی به این محصول جدید آرین دیزل خواهیم داشت. 

کامیون کمپرسی شک موتو X5000D که در آستانه عرضه به بازار است، همانند برادرش حرف هایی در زمینه طراحی برای گفتن دارد، در نمای جلوی چراغ ها طراحی مناسبی دارند، و در قسمت پایینی نمای جلوی خودرو  تعبیه شده اند، همچنین جهت محافظت از آن ها یک حفاظ نیز برروی چراغ های جلوی خودرو قرار گرفته است.

در نمای جلوی خودرو اکثر قطعات به رنگ مشکی هستند، با توجه به کاربری های این کمپرسی طراحی متفاوت از نمونه های قبلی است، و از فلاپ های مشبک در قسمت های مختلفی استفاده شده است همچنین نوشته و لوگوی شک موتور بیش از هر چیز دیگری در این قسمت خود نمایی می کنند. شک موتو ایکس ۵۰۰۰ دی در نمونه سقف کوتاه برای عرضه به بازار تدارک دیده شده است.

در نمای جانبی آیینه ها طراحی و ابعاد مناسبی دارند، و در این قسمت نیز در حد معقولی به جزئیات طراحی پرداخته شده است.

درون کابین شک موتو ایکس ۵۰۰۰ دی کلیات با شک موتو ایکس ۵۰۰۰ ال یکسان است، اما تفاوت هایی در قسمت به چشم می خورد داشبورد یک طراحی راننده محور دارد، و در آن از متریال طرح چوب و کردم نیز استفاده نیز استفاده شده است.

جلو آمپر خودرو تلفیقی از آنالوگ و دیجیتال است، و فرمان خودرو نیز به صورت دی کات است، و برروی آن کلید های کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل قرار دارد، مانیتور مالتی مدیا خودرو و چند کلید های کنترلی در قسمت میانی داشبورد قرار دارد، در داشبورد و رودری های خودرو محفظه هایی برای نگهداری اشیاء پیش بینی شده است، صندلی ها نیز طراحی مناسبی دارند و قابلیت تنظیمات مختلفی نیز دارند.

مشخصات فنی:

شک موتو ایکس 5000 دی مجهز به یک موتور 10.8 لیتری شش سیلندر خطی توربو شارژر است که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار و ۲۰۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد، گیربکس این کمپرسی یک گیربکس ۱۲ سرعته دستی ساخت FAST است ظرفیت مخزن سوخت نیز ۴۰۰ لیتر است.

در این نمونه نیز حداکثر شیب روی نیز ۳۰ درجه و نهایت سرعت نیز برروی ۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است، همچنین وزن ناخالص نیز ۲۶ تن اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی:

کمپرسی شک موتو ایکس 5000دی در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی در برابر رقبایش حرف های زیادی برای گفتن دارد به طوری که نمونه عرضه شده توسط آرین دیزل به امکاناتی مثل؛فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم LDWS، دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت دید نقاط کور، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم مدیریت خودرو، ترمز موتور، ریتاردر ۵ حالته،  کروز کنترل، تعلیق باری صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، هشدار کمربند ایمنی راننده، گرمکن آیینه جانبی، دی لایت، سانسور نور، مالتی مدیا، پرده، و…. مجهز است.

جمع بندی:

با توجه به قوای محرکه، طراحی و امکانات این دو کامیون می توان پیش بینی کرد که یکی از گزینه های جدی خریداران این دو تایپ کامیون، شک موتو باشد، البته آرین دیزل قصد دارد نمونه های تک محور و ۶ کاربری را نیز به زودی به بازار عرضه کند.