Loading...

معرفی موستانگ شلبی سوپر اسنیک جدید با 830 اسب بخار قدرت

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68969
1403/01/31
4537

معرفی موستانگ شلبی سوپر اسنیک جدید با 830 اسب بخار قدرت

معرفی موستانگ شلبی سوپر اسنیک جدید با 830 اسب بخار قدرت

سوپر اسنیک به‌عنوان اولین پروژهٔ شلبی روی نسل هفتم موستانگ، با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که دومی با سوپرشارژر، ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

شلبی آمریکن اولین پروژهٔ خود روی نسل هفتم فورد موستانگ را معرفی کرده است. این خودرو که سوپر اسنیک نام دارد، بر اساس آخرین نسخهٔ موستانگ با مجموعه‌ای از ارتقاءها ساخته شده است. مهم‌ترین تغییر سوپر اسنیک را زیر کاپوت می‌بینیم. البته این خودرو با دو پیشرانه قابل خریداری خواهد بود که اولین ۵ لیتری V8 کایوت تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت است اما خبر مهم‌تر، ارائهٔ نسخهٔ سوپرشارژ همین موتور با ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

بااین‌وجود، شلبی صرف‌نظر از نوع پیشرانه، سوپر اسنیک را با سیستم اگزوز بورلا، ترمزهای قوی‌تر و خنک‌کنندگی بهتر برای استفاده از حداکثر پتانسیل موتور ارائه می‌کند. همچنین برای این موستانگ قدرتمند گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود که با شیفتر کوتاه ارائه می‌شود. در ظاهر سوپر اسنیک نیز تغییراتی صورت گرفته است تا با پیشرانهٔ وحشی آن هماهنگ شود. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بیرونی خودرو رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی است که با لاستیک‌های تابستانی پوشیده شده و مجموعاً ۱۶ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار موستانگ کم می‌کند.

علاوه بر این، شلبی برای سوپر اسنیک کاپوت آلومینیومی اختصاصی را تدارک دیده و گلگیرهای جلوی عریض‌تر، جلوپنجره، تیغهٔ جانبی روی رکاب‌ها و دیفیوزر عقب را هم از فیبر کربن ساخته است. این خودرو در دو نسخه ارائه می‌شود که در نسخهٔ کوپه شاهد یک بال بزرگ کربنی در عقب هستیم درحالی‌که برای نسخهٔ کانورتیبل یک اسپویلر دُم اردکی ظریف‌تر در نظر گرفته شده است.

در داخل سوپر اسنیک نیز چند ویژگی منحصربه‌فرد مثل صندلی‌ها با دوخت ویژه، کف‌پوش‌ها با دوخت ویژه، پارکابی‌های سوپر اسنیک، ولکام لایت با نشان کبرا و پلاک حاوی شماره سریال روی داشبورد دیده می‌شود. همچنین کسانی که گیربکس دستی را سفارش دهند از شیفتر توپی شکل با نشان شلبی بهره‌مند خواهند شد.

شلبی آمریکن هنوز قیمت سوپر اسنیک جدید را اعلام نکرده اما تولید آن را از اواسط تابستان آغاز خواهد کرد. این شرکت تنها ۲۵۰ دستگاه از موستانگ قدرتمند خود تولید خواهد کرد. تمام نمونه‌های این ماشین با گارانتی سه‌ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری ارائه می‌شوند و گارانتی اصلی فورد برای پیشرانه هم همچنان پابرجا خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هاتیونینگ شلبی فورد ماستنگ