Loading...

معرفی بیوک GL8 پلاگین هیبرید جدید، مینی‌ون مجلل با 400 اسب بخار قدرت

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69370
1403/02/07
4453

معرفی بیوک GL8 پلاگین هیبرید جدید، مینی‌ون مجلل با 400 اسب بخار قدرت

معرفی بیوک GL8 پلاگین هیبرید جدید، مینی‌ون مجلل با 400 اسب بخار قدرت

نسخهٔ جدید مینی‌ون لوکس GL8 بیوک با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی و قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلار راهی بازار چین خواهد شد.

بیوک در چین مینی‌ون جدید GL8 پلاگین‌هیبریدی را رونمایی کرده است. این خودرو هرچند فیس‌لیفتی روی نسل قبلی GL8 محسوب می‌شود اما از زبان طراحی جدید بیوک استفاده می‌کند. چراغ‌های جلوی دوقسمتی و جلوپنجرهٔ پارامتریک که یادآور کوه‌ها و دریاها است ویژگی‌های اصلی این زبان طراحی هستند. در پروفیل جانبی خودرو شاهد فرمی ساده با دستگیره‌های در مخفی و درهای عقب کشویی برقی هستیم که با رینگ‌های ۱۸ اینچی کرومی همراه است.

GL8 جدید به‌صورت استاندارد به سانروف جلو و درِ صندوق برقی مجهز است و امکان سفارش سقف پانوراما هم برای آن وجود دارد. ازآنجایی‌که این صرفاً یک به‌روزرسانی بزرگ است، ابعاد خودرو نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان ۵,۲۱۹ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۸ میلی‌متر عرض و ۱,۸۰۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۸۸ میلی‌متر است.

بیوک اما برای داخل مینی‌ون خود فضای جدیدی را تدارک دیده که مدرن و مجلل به نظر می‌رسد. در اینجا داشبورد ساده با دریچه‌های تهویهٔ مخفی و نمایشگر خمیده ۳۰ اینچی به استقبال راننده می‌رود. GL8 جدید همچنین از تجهیزات فراوانی مثل تودوزی چرمی ناپا، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی ۱۲۸ رنگ، کنترل‌های لمسی روی پانل درها، کنترل تهویهٔ دو یا سه منطقه‌ای و سیستم صوتی با ۸ یا ۱۴ بلندگو بهره می‌برد.

هرچند قسمت سرنشینان جلوی GL8 بسیار مجلل به نظر می‌رسد اما خبرهای مهم‌تر برای صندلی‌های ردیف دوم است یعنی جایی که خریداران می‌توانند صندلی‌های VIP یا هوانوردی را انتخاب کنند. هردوی این صندلی‌ها به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند اما صندلی‌های هوانوردی از تنظیمات برقی بیشتر و ماساژور هم بهره می‌برند. ردیف سوم به‌صورت استاندارد با صندلی نیمکتی ارائه می‌شود اما برای اینجا هم صندلی‌های VIP قابل سفارش است که هرچند ظرفیت سرنشین را به شش نفر کاهش می‌دهد اما در عوض تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه را در اختیار سرنشینان آخر قرار می‌دهد.

در این مینی‌ون، سرنشینان ردیف دوم علاوه بر صندلی‌های لوکس، از میزهای تاشو و سیستم سرگرمی با نمایشگرهای ۱۵.۶ اینچی هم بهره‌مند می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های این مینی‌ون کنسول مرکزی منحصربه‌فردی است که بیوک آن را جزیرهٔ هوشمند می‌نامد. این کنسول می‌تواند تا ۲۶ سانتی‌متر به جلو و عقب حرکت کند. روی این کنسول هم جا لیوانی، شارژر بی‌سیم گوشی و محفظه‌ای که می‌تواند خوراکی‌ها را تا ۵ درجه بالای صفر خنک و تا ۵۰ درجه گرم کند تعبیه شده است.

همان‌طور که اشاره شد، این GL8 جدید از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این اعداد چشمگیر، GL8 می‌تواند ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو همچنین می‌تواند تا ۱۳۸ کیلومتر را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

این مینی‌ون لوکس آمریکایی همچنین به سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ فراوانی هم مثل کروز کنترل تطبیق، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور جانبی، هشدار برخورد جلو و سیستم تشخیص تابلوهای جاده مجهز شده است درحالی‌که برای تیپ‌هایبالاتر موارد بیشتری مثل سیستم پارک هوشمند از راه دور نیز در نظر گرفته شده است. قیمت بیوک GL8 پلاگین‌هیبریدی جدید در چین از ۳۶۰ هزار یوآن معادل ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ شش‌نفره به ۴۲۰ هزار یوآن معادل ۵۸ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هاMPV – مینی‌ون لوکس هیبریدی