Loading...

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69402
1403/02/08
3266

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شد

چری در روز 25 آوریل و در نمایشگاه خودرو پکن، به‌طور رسمی از تیگو 9 پلاگین هیبرید رونمایی کرد. این خودرو نسخه‌ای پاک از پرچمدار جدید چری به شمار می‌آید که سال گذشته وارد سبد محصولات این شرکت چینی شد. به گفته «ژو شائودونگ» مدیرعامل چری، سری کراس‌اوورهای این شرکت موسوم به تیگو مورد علاقه خانواده‌ها قرار دارد. همین موضوع باعث شده است تا تنوع کراس‌اوورهای چری روزبه‌روز افزایش یابد.

طراحان چری سعی کرده‌اند تا تیگو 9 پلاگین هیبرید، یک خودرو خاص باشد و حس قدرت را به بیننده منتقل کند. جلوپنجره هشت ضلعی، خطوط بدنه پویا و رینگ‌های 20 اینچی حس خودرویی با ابهت را برای تیگو 9 پلاگین هیبریدی ایجاد کرده‌اند.

چری تیگو 9

درون کابین خودرو نیز نمایشگرهای مختلفی را خواهید دید که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی و هدآپ دیسپلی 2.5 اینچی اشاره کرد. صندلی‌های خودرو نیز از دوخت سه‌بعدی بهره می‌برند که آن‌ها را لوکس جلوه می‌دهد.

مشخصات فنی چری تیگو 9 پلاگین هیبرید

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید به ترکیب موتور برقی و موتور دولیتری توربوشارژر مجهز است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. حداکثر راندمان این کراس‌اوور، 234.6 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور است. این کراس‌اوور هیبریدی در 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی طبق چرخه WLTC، 5.2 لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم مناسبی برای یک کراس‌اوور در این سطح محسوب می‌شود.

موتور الکتریکی چری تیگو 9 پلاگین هیبریدی به‌صورت جداگانه 221 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که با ورود به مدار، شتاب قابل‌توجهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برد این خودرو نیز با باک سوخت پر و باتری‌های کاملا شارژشده، 1400 کیلومتر عنوان شده است.

چری تیگو 4

چری در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن 2024، از نسل جدید کراس‌اوورهایش رونمایی کرد. این خودروها شامل نسخه‌های فیس‌لیفت تیگو 9، تیگو 8 و تیگو 4 هستند. نسخه‌های رونمایی‌شده از تیگو 8 و تیگو 9 از نوع پلاگین هیبریدی هستند که تغییراتی را نسبت به نمونه‌های درون‌سوز تجربه کرده‌اند. در سوی دیگر تیگو 4 از زبان طراحی جدید کراس‌اوورهای چری بهره می‌برد و ظاهر آن به‌طور کامل نسبت به ام‌وی‌ام X55 پرو موجود در بازار ایران تغییر کرده است. انتظار داریم مدیران خودرو طی سال 1403، محصولات جدید چری را برای مشتریان ایرانی به ارمغان بیاورد.