Loading...

جیلی و بایدو از Jiyue 07 در نمایشگاه پکن رونمایی کردند

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69438
1403/02/08
5526

جیلی و بایدو از Jiyue 07 در نمایشگاه پکن رونمایی کردند

جیلی و بایدو از Jiyue 07 در نمایشگاه پکن رونمایی کردند

مدل Jiyue 07 اخیرا در نمایشگاه پکن 2024 رونمایی شد و به عنوان یک سدان برقی هوشمند مجهز به سیستم هوش مصنوعی شناخته می‌شود. بنظر می‌رسد کمپانی سازنده بخواهد در نیمه دوم امسال آن را به بازار عرضه کند. این مدل به عنوان دومین خودروی تولید انبوه پس از Jiyue 01 شناخته می‌شود.

کمپانی Jiyue برای اولین بار در سال 2021 و پس از سرمایه‌گذاری مشترک بین بایدو و جیلی تاسیس شد. البته در ابتدا نام آن Jidu بود ولی پس از وجود مشکلاتی در دریافت مجوز تولید انبوه، نام این کمپانی به چیزی که اکنون است، یعنی Jiyue تغییر یافت. پس از آن، جیلی 65 درصد از سهام شرکت را برای ساخت محصولات در اختیار گرفت، در حالی که بایدو وظیفه تولید سیستم‌های نرم‌افزاری، ADAS و ارتباطات را بر عهده داشت.

Jiyue 07 از طراحی فست‌بک با درب‌هایی برقی بدون دستگیره برخوردار است که می‌تواند با ضریب درگ  0.198Cd توجه‌ها را به خود جلب کند. در بخش جلویی، چراغ‌های Y شکل بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند.

در عقب نیز همین چراغ‌های Y شکل حضور دارند ولی کمی باریک‌تر شده‌اند، بال خودرو نیز می‌‌تواند به صورت خودکار بالا یا پایین برود.

از رادارها گرفته تا دوربین‌های هوشمند همگی در سرتاسر خودرو حضور دارند تا قابلیت‌های پیشرفته کمک رانندگی را بهبود بخشند.

در کابین، انتظار داریم که با همان نمایشگر 35.6 اینچی 6K رزولوشن سه بعدی روبرو شویم. این در حالی است که در Jiyue 01 تراشه اسنپدراگون 8295 کوالکام، نور محیطی و فرمان نیم دایره و … حضور داشتند.

در این نمایشگاه، کمپانی اظهار داشت که با NVIDIA همکاری می‌کند تا نسل آینده خودروهای هوشمند را تولید کند. بنابراین در سال 2026، مدل‌هایی که در تولید انبوه هستند با این پلتفرم به بازار می‌آیند، پس بدون شک تغییراتی در رانندگی خودران به وجود خواهد آمد.

کمپانی Jiyue به پیشرفت‌هایی در سیستم شارژ محصولات خود دست یافته و هم اکنون با NIO و زیکر همکاری می‌کند. هنوز اطلاعات زیادی از پیشرانه Jiyue 07 منتشر نشده ولی بدون شک در آینده شاهد انتشار اطلاعات مختلفی از آن خواهیم بود.

نوشته جیلی و بایدو از Jiyue 07 در نمایشگاه پکن رونمایی کردند اولین بار در چرخان پدیدار شد.