Loading...

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 رونمایی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69444
1403/02/08
7698

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 رونمایی شد

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 رونمایی شد

روز گذشته مزدا چانگان از مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 رونمایی کرد. این خودرو به صورت کامل بر اساس مدل دیپال SL03 چانگان ساخته شده و هنوز مشخص نیست که در خارج از چین هم به فروش خواهد رسید یا خیر.

بنظر می‌رسد که مزدا EZ-6 به عنوان جایگزین مزدا 6 ساخته شده باشد و در دو نسخه تمام الکتریکی و برد وسیع در اواخر امسال به بازار می‌آید.

در بخش جلویی مزدا EZ-6، یک جلوپنجره گسترده با لوگوی مزدا در مرکز آن حضور دارد که نشانگر زبان طراحی خانواده مزدا است. درب بدون فریم و دستگیره پنهان درب‌ها از دیپال SL03 گرفته شده ولی حالا خطوط بیشتری از بخش‌های جانبی به چشم می‌خورند که نشان از تفاوت این دو خودرو با یکدیگر دارد.

خطوط پنجره پیچیدگی زیادی ندارد، بر خلاف چیزی که در SL03 قرار داشت. در عقب خودرو، خطوط زیادی به چشم نمی‌خورد و در کل ظاهری شیک دارد. پوشش سقف پانوراما تا درب صندوق کشیده شده که ظاهر جذابی به آن می‌بخشد.

در کابین، علاوه بر یک نمایشگر مرکزی شناور 14.6 اینچی، یک پنل ابزار ال‌سی‌دی به همراه فرمان D شکل حضور دارند. ترکیب رنگ ذغالی و قهوه‌ای برنزه ظاهری باکلاس و مدرن به کابین می‌بخشند. پد شارژر بی‌سیم، دو نگهدارنده لیوان، سیستم صوتی سونی، صندلی‌های با طراحی جاذبه صفر و غیره از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که باید به آنها اشاره کنیم.

تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام در این بخش حضور یافته ولی هیچ اطلاعاتی از پیشرانه آن در دسترس قرار نگرفته است. نسخه برد وسیع نیز به یک موتور 1.5 لیتری و یک انجین در بخش عقب خودرو با قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر مجهز شده است.

تمام نسخه‌های تمام الکتریکی دیپال SL03 با موتوری در محور عقب با قدرت 215 یا 255 اسب بخار ساخته شده‌اند بنابراین احتمالا مزدا از موتورهای قدرتمندتر یا موتور دوگانه استفاده کند تا توجه‌ها را به خود جلب کند.

نوشته مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 رونمایی شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.