Loading...

رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند اسمارت #5 در نمایشگاه خودروی پکن 2024

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69452
1403/02/08
3296

رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند اسمارت #5 در نمایشگاه خودروی پکن 2024

رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند اسمارت #5 در نمایشگاه خودروی پکن 2024

حالا که نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 آغاز شده است، تولیدکنندگان خودروها گرد هم آمده‌اند تا از محصولات متنوع خود رونمایی کنند. یکی از این محصولات جذاب، کانسپت اسمارت #5 نام دارد که در رده شاسی‌بلندها حضور دارد.

این مدل تمام الکتریکی سایز متوسط قرار است در نیمه دوم امسال به بازار عرضه شود. از نظر ابعاد، این کانسپت در 4700/2160/1870 میلی‌متر ساخته شده که به عنوان بزرگترین مدل سری اسمارت شناخته می‌شود.

در بخش جلو و عقب خودرو، چراغ‌های نواری با طراحی time capsule ساخته شده‌اند و در سقف نیز چراغ‌های اسپات‌لایت حضور دارند تا گشت‌و‌گذار را برای راننده آسان‌تر کنند. در قوس چرخ نمایشگر ال‌سی‌دی کوچکی قرار گرفته تا فشار تایرها را نشان دهد؛ علاوه بر آن، نمایشگر دیگری روی گلگیر قرار دارد که وضعیت قفل بودن درب‌ها را بیان می‌کند.

خوب است بدانید که کانسپت اسمارت #5 با سیستم هوشمند Smart mobile cinema عرضه می‌شود که نشان از وجود یک پروژکتور تمام رنگی در جلوی خودرو دارد.

قدرت از یک سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند با دو موتور الکتریکی نشئت می‌گیرد و باتری لیتیوم می‌تواند 100 کیلووات ساعت قدرت تولید کند. برد خودرو در حالت کروز CLTC برابر با 700 کیلومتر است در حالی که برد کروز WLTC برابر با 550 کیلومتر خواهد بود.

با وجود پلتفرم ولتاژ بالای 800 ولتی و سیستم شارژ اولترا فست 4C تنها 15 دقیقه زمان نیاز است تا باتری تا 70 درصد شارژ شود. سایر حالت‌های رانندگی از جمله آفرود، شن، برف، گل و صخره نیز پشتیبانی می‌شود.

در کابین، طراحی نمایشگر سه‌تایی توجه‌مان را به خود جلب کرد. این نمایشگرها با تراشه AMD V2000 ساخته شده‌اند و اسپیکرهای قابل حمل نیز در اینجا حضور دارند. مسافران می‌توانند با استفاده از سیستم شناسایی صوتی دستورات مختلفی را ارائه کنند.

همچنین این احتمال وجود دارد که تراشه NVIDIA DRIVE Orin برای بهبود سیستم پیشرفته کمک راننده smart Pilot Assist 3.0 قرار گیرد. کابین خودروی اسمارت #5 به صورت چهار سرنشینه با صندلی‌های مجهز به سیستم جاذبه صفر ساخته شده، البته این امکان نیز وجود دارد که ورژن 5 سرنشینه آن نیز در آینده به بازار عرضه شود.

نوشته رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند اسمارت #5 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 اولین بار در چرخان پدیدار شد.