انتشار تصاویر جاسوسی جدید از یک شاسیبلند مدرن در حال گذراندن مراحل آزمایش جادهای در کشور چین، نشان از آن دارد که کمپانی خودروسازی چری (Chery) با جدیت تمام در حال توسعه محصولی جدید و بزرگتر است. بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی رسانه «اتوهوم»، این خودرو که در جایگاهی بالاتر از مدل V23 قرار میگیرد، در میان کارشناسان و رسانهها با نام V25 شناخته میشود؛ هرچند که باید خاطرنشان کرد این نام هنوز به صورت رسمی از سوی شرکت سازنده تایید یا نهایی نشده است.

این خودروی آزمایشی که در مراحل اولیه توسعه خود به سر میبرد، یک تحول استراتژیک را در این سری از محصولات نشان میدهد؛ چرا که برخلاف مدلهای قبلی که صرفا به صورت تمامالکتریکی عرضه میشدند، این مدل جدید از یک پیشرانه با برد افزایشیافته بهره میبرد. نکته جالب توجه در خصوص نامگذاری این برند آن است که این محصولات در بازار داخلی چین با نام iCar شناخته میشوند، اما چری برای حضور در بازارهای بینالمللی و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تداخل با علائم تجاری ثبت شده در سطح جهان (محصولات اپل)، از نام iCaur استفاده میکند که این موضوع اهمیت بالای این محصول را برای صادرات به بازارهای جهانی دوچندان میکند.

در بررسی جزئیات ظاهری این خودروی آزمایشی، میتوان دریافت که زبان طراحی آن شباهت بسیار نزدیکی به مدل V23 دارد. بدنه این خودرو با همان سبک طراحی جعبهای شکل و خطوط صاف در بخشهای جلو و عقب شکل گرفته است. با این حال، تفاوت اصلی در ابعاد خودرو نهفته؛ به طوری که V25 به شکلی کاملا محسوس بزرگتر به نظر میرسد و از ارتفاع کلی بیشتر و فاصله قابل توجهتری از سطح زمین برخوردار است. در تصاویر جاسوسی منتشر شده، هنگامی که این خودرو در کنار خودروهای سواری معمولی (سدان) قرار میگیرد، بلندتر بودن قامت آن به وضوح نمایان است، هرچند که تایرهای نصب شده روی نسخه آزمایشی، از نوع تایرهای تخصصی برای مسیرهای سخت خارج جادهای نیست.

تناسبات بدنه در این تصاویر همچنین گویای آن است که فاصله محوری این خودرو نسبت به مدل V23 افزایش یافته است. طبق اطلاعات تایید نشدهای که در رسانههای چینی دست به دست میشود، فاصله محوری این مدل در حدود ۲۷۸۰ میلیمتر تخمین زده شده است که در مقایسه با فاصله محوری ۲۷۳۵ میلیمتری در مدل V23، فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. البته باید تاکید کرد که این اعداد هنوز توسط کمپانی چری به صورت رسمی تایید نشدهاند و صرفا بر پایه مشاهدات عینی و گمانهزنیهای جاری در محافل خودرویی بیان است.
شواهد متعددی در بدنه خودرو وجود دارد که نشاندهنده استفاده از یک پیکربندی فنی متفاوت نسبت به مدل تمام برقی V23 است. برای مثال، در قسمت عقب و سمت چپ خودرو، دریچه باک بنزین به وضوح دیده میشود و در زیر سپر عقب نیز یک خروجی اگزوز موقت تعبیه شده است. علاوه بر این، برچسبهای نصب شده روی شیشههای جانبی خودرو صراحتا به مجهز بودن این وسیله نقلیه به سیستم «برد افزایشیافته» اشاره دارند که تایید میکند این خودرو یک محصول صرفا الکتریکی نیست. در داخل کابین نیز تصاویر اولیه نشان میدهند که ساختار کلی داشبورد و چیدمان صندلیها شباهت زیادی به V23 دارد، اما منابع خبری اشاره کردهاند که این طراحی داخلی هنوز نسخه نهایی تولیدی نیست و صرفا برای تستهای اولیه استفاده شده است؛ بنابراین احتمال تغییر در طراحی نهایی کابین بسیار زیاد است.

در خصوص مشخصات فنی دقیق، هنوز بیانیه رسمی صادر نشده است. با این حال، رسانههای چینی مدل iCaur V27 را به عنوان یک مرجع فنی برای مقایسه معرفی میکنند. گفته میشود این خودرو ممکن است از همان سیستم برد افزایشیافتهای استفاده کند که شامل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به عنوان ژنراتور، در کنار موتورهای الکتریکی است. در آن مدل خاص، موتور بنزینی توان خروجی ۱۰۵ کیلووات را فراهم میکند و خودرو در نسخههای دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه میشود. طبق گزارشها، نسخه چهارچرخ محرک میتواند مجموعا توانی معادل ۳۳۵ کیلووات تولید کند که برد حرکتی آن در حالت تمامبرقی (بر اساس استاندارد CLTC) حدود ۲۰۰ کیلومتر و برد کلی آن با مخزن سوخت پر، به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر میرسد. اگرچه این ارقام هنوز برای V25 تایید نشدهاند، اما چشماندازی از تواناییهای احتمالی آن را ترسیم میکنند.
در نهایت، ظهور این پروتوتایپ با پیشرانه برد افزایشیافته نشان میدهد که چری در حال آماده سازی برای گسترش سبد محصولات برند iCaur فراتر از مدلهای صرفا الکتریکی است تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریانی باشد که به دنبال پیمایشهای طولانیتر بدون دغدغه شارژ هستند.
مطالب مرتبط: