استلانتیس نمی‌داند کدام یک از ۱۴ برند خود را نگه دارد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :91647
1404/09/24
699

استلانتیس نمی‌داند کدام یک از ۱۴ برند خود را نگه دارد

استلانتیس نمی‌داند کدام یک از ۱۴ برند خود را نگه دارد

استلانتیس سبد محصولات گسترده خود را «مجموعه‌ای از ۱۴ برند نمادین خودرو» می‌نامد، اما مدیریت همه آن‌ها آسان نیست. در اروپا، این مجموعه شامل آلفارومئو، فیات، مازراتی، آبارث، لانچیا، سیتروئن، پژو، دی‌اس اتومبیلز، اوپل و واکسهال و در آمریکا شامل برندهای جیپ، دوج، کرایسلر و رم می‌شود. برخی از این برندها عملکرد ضعیفی دارند و شایعاتی در مورد حذف آن‌ها شنیده می‌شود.

«کارلوس تاوارس»، مدیرعامل سابق استلانتیس، در طول چهار سال تصدی خود هر ۱۴ برند را حفظ کرد. بااین‌حال، جانشین او درحال بررسی تک تک آن‌ها برای احتمال فروش در آینده است. رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که «آنتونیو فیلوسا» درحال ارزیابی پایداری بلندمدت هر ۱۴ برند است.

زیرمجموعه‌های اروپایی استلانتیس، احتمال حذف بالاتری دارند

افراد آگاه به این خبرگزاری گفته‌اند که کنار گذاشتن بعضی از این برندها بعید نیست و زیرمجموعه‌های اروپایی بیشترین احتمال حذف را دارند. استلانتیس در این قاره با مشکل همپوشانی برندهای داخلی که برای سهم یکسانی از بازار می‌جنگند، مواجه است. با نگاهی به آمار فروش، تشخیص اینکه کدام یک از آن‌ها باید حذف شوند دشوار نیست.

طبق آخرین داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا، چند برند استلانتیس عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند. تا اکتبر ۲۰۲۵، فروش دی‌اس اتومبیلز با ۲۱.۲ درصد کاهش به ۲۵,۱۹۵ دستگاه رسید که معادل ۰.۲ درصد سهم بازار است. آمار فروش لانچیا (همراه با کرایسلر) با ۶۸.۳ درصد کاهش به ۹,۸۴۴ دستگاه خودرو یا ۰.۱ درصد از فروش منطقه‌ای رسید.

استلانتیساستلانتیس

مازراتی در کنار دوج و رم با کاهش فروش ۱۷.۱ درصدی به ۳,۵۳۸ دستگاه رسیدند و سهم بازار آن‌ها کمتر از ۰.۱ درصد است. در سال‌های اخیر، استلانتیس بارها مجبور شده شایعات مربوط به فروش این برند ایتالیایی را رد کند. این خودروساز لوکس به‌تازگی از همکاری نزدیک‌تر با آلفارومئو به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید خبر داده است.

در مقابل، برندهای بزرگ‌تر استلانتیس عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند. پژو در ده ماه اول امسال ۴۶۹,۳۲۲ دستگاه خودرو فروخت که نشانگر سهم ۵.۲ درصدی از بازار است. سیتروئن فروش ۲۷۶,۶۴۱ دستگاه یا سهم ۳.۱ درصد از بازار را ثبت کرد. اوپل و واکسهال با فروش ۲۶۳,۶۵۹ دستگاه یا ۲.۹ درصد از کل بازار اروپا، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

آلفارومئو خودروهای بیشتری نسبت به مجموع لانچیا و دی‌اس اتومبیلز فروخت و با فروش ۴۷,۶۹۹ دستگاه خودرو سهم ۰.۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. آمار آبارث در کنار فیات حساب شده، که فروش آن‌ها با ۱۳.۴ درصد کاهش به ۲۲۲,۳۷۵ دستگاه خودرو رسیده است.