Loading...

رونمایی از دو خودروی برقی توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69336
1403/02/06
2982

رونمایی از دو خودروی برقی توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

رونمایی از دو خودروی برقی توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

تویوتا امروز مانند هر خودروساز دیگری در نمایشگاه خودروی پکن 2024 حضور یافت و از محصولات جدید خود رونمایی کرد. این کمپانی دو مدل جدید را معرفی کرد که bZ3C و bZ3X نام دارند و قرار است از سال آینده به بازار عرضه شده و به فروش برسند.

اگر گمان می‌کنید که نام bZ3 بسیار آشنا بنظر می‌رسد، باید بگوییم که واقعا چنین است! در ابتدا، این مدل به عنوان سدان ساخته شد و با موتوری که توسط تویوتا و BYD طراحی شده بود، به بازار آمد. حالا بنظر می‌رسد که نام آن برای رده جدیدی از مدل‌های تویوتا با ویژگی‌های متفاوت انتخاب شده باشد.

مدل bZ3C نمونه تولید شده کانسپت کراس‌اوور bZ است که در سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شده بود. البته اکنون بنظر می‌رسد که نمونه جدید با دوربین‌های جانبی ساخته شده و ارتفاع لبه خودرو نیز در جلو به پایین آمده است. در بخش جلویی، چراغ‌های خوشه‌ای سی شکل حضور دارند و نمای سپر نیز بسیار به پریوس جدید شباهت دارد.

این کراس‌اوور که به عنوان نسخه برقی C-HR شناخته می‌شود، به لیدار و دستگیره‌های پنهان درب‌ها مجهز شده است. چرخ‌هایی با درگ پایین و طراحی ظریف خطوط در عقب خودرو همگی ظاهری متفاوت و مدرن به این مدل بخشیده‌اند. در این بخش، لبه اسپویلر برجسته و چراغ‌های ترمز تا درب صندوق عقب گسترش یافته‌اند.

در کابین، با یک فضای مشابه خودروهای مسابقه‌ای روبرو هستیم؛ پس تعجبی ندارد که عناصری در رنگ قرمز حضور داشته تا احساس هیجان و تلاطم را منتقل کنند. کنسول مرکزی شناور و نمایشگر اطلاعات سرگرمی به علاوه پنل ابزار حضور دارند که مورد آخر با داشبورد فاصله زیادی دارد. خودروی bZ3C قرار است توسط شرکت فاو تویوتا تولید شده و تا نیمه دوم سال به فروش برسد.

از طرفی دیگر، bZ3X که تویوتا برای ساخت آن از کانسپت bZ FlexSpace سال گذشته الهام گرفته است، در بخش طراحی، نسبت به bZ3C کمی محتاطانه‌تر عمل کرده و چراغ‌های پویا در بخش جلویی و عقب آن حضور دارند. در جلو، سیستم لیدار قرار گرفته، همچنین تویوتا در بدنه این مدل نیز مانند نسخه بالا، از طراحی دو رنگ بهره برده بنابراین هرچیزی که بالاتر از پنجره‌ها قرار بگیرد، در رنگ مشکی ظاهر خواهد شد.

سقف پانوراما بزرگی در هر دو مدل قرار دارد که ظاهر زیبایی به خودروها می‌بخشند. در کابین، نمایشگر مرکزی شناور و نمایشگر کوچک ابزار به چشم می‌خورند. در کل، نمای هر دو خودرو خوب بنظر می‌رسد و در مدت زمان نه چندان دوری به مرحله تولید خواهند رسید.

هنوز اطلاعات زیادی درباره نوع پیشرانه این مدل‌ها منتشر نشده است ولی می‌توانیم تصور کنیم که شرکت BYD FinDreams وظیفه ساخت باتری آنها را بر عهده بگیرد.

نوشته رونمایی از دو خودروی برقی توسط تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024 اولین بار در چرخان پدیدار شد.