Loading...

رونمایی از هواوی لوکسید S7  / کیانکان ADS با فناوری خودران

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69340
1403/02/06
5040

رونمایی از هواوی لوکسید S7  / کیانکان ADS با فناوری خودران

رونمایی از هواوی لوکسید S7  / کیانکان ADS با فناوری خودران

هواوی از غول‌های صنعت الکترونیک چین محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری گسترده بر خودروهای مدرن را دنبال می‌کند. لوکسید S7 ساخت هواوی که با برند کیانکان در چین عرضه می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای دنیا از نظر فناوری خودران خواهد بود.

خودروی برقی شیائومی با همکاری بایک تولید می‌شود و دیگر برند مشهور تلفن همراه چین هم، از یک خودروساز باسابقه برای S7 استفاده می‌کند. حاصل همکاری چری و هواوی با برند لوکسید عرضه خواهد شد. جالب‌تر اینکه خودروی برقی یایک- شیائومی هم SU7 نام دارد.

یکی از مهم‌ترین نیازها برای ساخت خودروهای خودران، حسگرهای پیشرفته و تجهیزات الکترونیک پیشرفته هستند. احتمالا به همین دلیل، هواوی که سابقه‌ی طولانی در توسعه‌ی فناوری‌های دیجیتال در تلفن همراه، مخابرات و صنایع مختلف دارد، موفق به ساخت لوکسید S7 شده است.

ماشین برقی هواوی لوکسید S7 نمای اصلی

ضریب درگ ۰/۲۰۳ از نکات جالب در طراحی لوکسید S7 محسوب می‌شود. این مورد برای تسلا S و مرسدس EQE در گروه آیرودینامیک‌ترین خودروهای دنیا، ۰/۲۰۸ و ۰/۲۲ است. سدان برقی هواوی با طول ۴۹۷۱ و عرض ۱۹۶۳ و ارتفاع ۱۴۷۴ و فاصله محوری ۲۹۵۰ میلی‌متر تولید خواهد شد.

ماشین برقی هواوی لوکسید S7 نمای پشت

هواوی سطح جدیدی از فناوری خودران را با نام ADS3 معرفی کرده که نشانه‌ی سطح ۳ رانندگی خودران است. این سیستم، علاوه‌بر تجهیزات و سنسورهای پیشرفته، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز استفاده می‌کند تا عملکرد خودرو برای حرکت بدون راننده، بهبود یابد. به لطف این فناوری، پارک دوبل یا ورود و خروج از پارکینگ با دقت بسیار بالا بدون راننده، توسط توسط لوکسید S انجام می‌شود.

ماشین برقی هواوی لوکسید S7 نمای داخلی

در مدل سفارشی، خودروی برقی هواوی ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. لوکسید S7در زمان ۳/۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و هنگام رانندگی با سرعت ثابت در بزرگراه، امکان پیمایش ۸۵۵ کیلومتر فراهم می‌کند. سه نوع باتری متفاوت برای این خودرو ارایه می‌شود و شرکت سازنده ادعا می‌کند با ۵ دقیقه اتصال به شارژر DC، انرژی لازم برای ۲۱۵ کیلومتر رانندگی ذخیره خواهد شد. تقریبا نیمی از ظرفیت باتری در زمان ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود.

قیمت هواوی لوکسید S7، با تجهیزات مختلف و باتری‌های متنوع، ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار است. تاکنون بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو برای بازار چین پیش‌فروش شده و احتمالا صادرات به اروپا نیز اوایل ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

ماشین برقی هواوی لوکسید S7

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هاویدئو کلیپ