Loading...

دو محصول تازه تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69348
1403/02/07
4519

دو محصول تازه تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

دو محصول تازه تویوتا در نمایشگاه خودروی پکن 2024

کراس‌اوور bZ3C و شاسی‌بلند bZ3X سال آینده وارد بازار خواهند شد.

پس از معرفی سدان bZ3 در همکاری با بی‌وای‌دی، تویوتا از دو محصول دیگر با همین پیشوند رونمایی کرد که از نظر ظاهری، شباهت زیادی به سدان یادشده دارند و از پیشرانه مشترک تویوتا و خودروسازان چینی استفاده می‌کنند.

خودروی bZ3C نسخه تولید انبوه کانسپت bZ محسوب می‌شود که سال گذشته به‌عنوان یک کراس‌اوور آینده‌نگرانه رونمایی شد. خوشبختانه مهندسان تویوتا موفق شده‌اند بخش اعظمی از ویژگی‌های بصری کانسپت را به این خودرو وارد کنند. از المان‌های ظاهری شاخص این خودرو می‌توان به یک نوار نوری بین چراغ‌های جلو، بیرون‌زدگی اسپویلر یکپارچه، سپر مشابه مدل پریوس و… اشاره کرد.

این کراس‌اوور که عملا جایگزین برقی مدل CH-R به شمار می‌رود به لیدار و دستگیره در پنهان مجهز شده است که درکنار رینگ‌های آیرودینامیک و شکستگی‌های متعدد نمای جانبی، bZ3X را به خودرویی جوان‌پسند تبدیل می‌کنند. چراغ‌های عقب هم مانند نمونه‌های جلو به‌هم‌پیوسته هستند و طراحی مشابهی دارند. کابین سرخ‌رنگ و اسپرت این خودرو میزبان یک نمایشگر بزرگ مرکزی و داشبورد معلق شده است. نمایشگر مخصوص راننده هم به شیشه جلو نزدیک شده است. این کراس‌اوور تازه توسط مجموعه «فاو-تویوتا» تولید خواهد شد و تا نیمه دوم سال جاری میلادی به فروش خواهد رسید.

در سوی دیگر، مسئولیت تولید شاسی‌بلند bZ3X به مجموعه «GAC-تویوتا» محول شده است. این خودرو که نسخه تولید انبوه کانسپت «bZ فلکس اسپیس» محسوب می‌شود، در مقایسه با bZ3C ابعاد به‌مراتب بزرگی‌ دارد. نمای جلو از همان زبان طراحی استفاده می‌کند اما بخش‌های جانبی و عقب خودرو فلسفه تازه‌ای دارند و bZ3X را به محصولات چینی نزدیک‌تر کرده‌اند. هرچند محفظه چراغ عقب به‌صورت یکپارچه طراحی شده اما خود چراغ از دو نوار LED جدا تشکیل شده است.

شاسی‌بلند تازه تویوتا هم روی سقف خود میزبان تجهیزات لیدار شده و از همان طرح دو‌رنگ سود می‌برد که بخش بالای بدنه را سیاه و بخش پایین را به رنگی دیگر مزین می‌کند. کابین bZ3X هم میزبان یک نمایشگر مرکزی معلق و یک نمایشگر کوچک دیگر برای راننده شده است. طراحی فضای داخلی این مدل نسبت‌به bZ3C پخته‌تر به نظر می‌رسد که دلیل احتمالی آن را می‌توان نزدیک‌‌تر بودن آن به تولید نهایی تصور کرد.

تصاویر دیجیتالی که تویوتا از این خودرو منتشر کرده، یک سقف پانورامیک سراسری را نشان می‌دهد که زیبای کابین bZ3X را چند برابر کرده است. شرکت تویوتا هنوز حرفی درباره پیشرانه برقی این مدل‌ها نزده است اما با توجه به همکاری‌های این مجموعه ژاپنی با بی‌وای‌وی، احتمالا از تجهیزات زیرمجوعه آن یعنی «فین دریمز» استفاده خواهد کرد. نظر شما درباره زبان طراحی تازه تویوتا چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاالکتریکی شاسی بلند نمایشگاه پکن هاچ بک