به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اسبق سایپا عنوان کرد: عدم مطابقت استاندارد آلایندگی خودروها با سوخت تولیدی، عملکرد موتور را دچار اختلال کرده و موجب استهلاک موتور خودرو خواهد شد.
سعید مدنی در گفتوگو با خبرنگار خبرخودرو با تاکید بر اهمیت مطابقت استاندارد آلایندگی خودروها با کیفیت سوخت تولیدی بیان کرد: خودروسازان داخلی در حالی ملزم به استفاده از موتورهای کم مصرف و کاهش مصرف سوخت در محصولات خود شدند که در حال حاضر کیفیت سوخت تولیدی که یورو ۳ و ۴ است حتی با استاندارد آلایندگی یورو ۵ خودروهای داخلی مطابقت ندارد.
وی در ادامه افزود: این مسأله در محصولات چینی به ویژه خودروهایی که به موتور توربو شارژ مجهز هستند هم قابل مشاهده است. حتی اگر فرض کنیم این خودروها از بنزین یورو ۴ که کیفیت بهتری نسبت به بنزین یورو ۳ دارد، استفاده میکنند، اغلب در شرایط خاص رانندگی دچار سکته شده و شروع به ریپ زدن میکند و به تدریج عملکرد موتور را دچار اختلال کرده و موجب استهلاک موتور خودرو خواهد شد.
این کارشناس ارشد صنعت خودرو تاکید کرد: از این رو باید به این نکته توجه داشت که خودروهای چینی برخلاف خودروهای ژاپنی، کرهای و اروپایی که دوام بالایی دارند، پس از گذشت پنج سال به تدریج مستهلک شده و عدم نگه داری صحیح از آنها میتواند کشور را به گورستان خودروهای چینی تبدیل کند.
مدنی در پایان تاکید کرد: کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر میبرد و مدیریت اقتصاد کشور از کنترل دولت خارج شده است، چراکه اگر مدیریتی وجود داشت اکنون شاهد رشد شدید تورم و جهش نرخ ارز در کشور نبودیم و در شرایط تحریمی و قطع ارتباطات جهانی نیاز به یک برنامه ریزی منسجم و متناسب با جنگ اقتصادی دارد که این نیز از توان مدیران دولتی خارج است.